مگس های سفید در شهر پرسه می زنند

یحیی ابطالی معاون سازمان حفظ نباتات با اشاره به آفت مگس های سفید در شهر اظهار داشت: مگس های سفید حدود 1550 گونه در دنیا دارند و تا کنون 50 گونه از این خانواده بزرگ، آفت محصولات کشاورزی و زراعی باغات هستند که ابزارها و تجهیزات مبارزه با آنها فراهم شده است.

 

وی افزود: با توجه به آنکه در  چندسال  گذشته جمعیت یک گونه از این آفت در فضای شهری بالا رفته و مزاحمت های بسیاری برای مردم ایجاد کرده ، لازم است که شهرداری ها هرچه سریع تر نسبت به خرید تجهیزات و استفاده به موقع از آنها برای مدیریت مگس های سفید اقدام کنند.  

 

ابطالی با اشاره به طغیان مگس هاس سفید در فضای شهری، گفت:  مگس سفید آفتی است که در هوای گرم تکثیر می شود  از این رو گرم شدن هوا، طوفان های گرد و غبار و تغییر در فضای سبز و کاشت درخت های توت شرایط را برای طغیانی شدن این آفت در فضای شهری فراهم کرده است .

 

معاون سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: سازمان حفظ نباتات، ابزارها و تجهیزات موردنیاز، آفت کش شیمیایی و گیاهی را فراهم کرده که اگر شهرداری به موقع این تجهیزات را مورد استفاده قرار دهد، گفتنی است که امسال شاهد طغیان مگس هاس سفید نخواهیم بود.

 

وی در پیان تصریح کرد: آفت مگس سفید برای انسان هیچ مشکلی به وجود نمی آورد چراکه انتقال بیماری مشترک وجود ندارد و گفتنی است که تنها  این آفت ضعف گیاه را فراهم می کند.