هیئت حل اختلاف در تقابل با شورا نیست

مهدی چمران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا با اشاره به تذکر یکی از اعضای شورا مبنی بر رای هیات حل اختلاف در خصوص بودجه شهرداری گفت: هیات حل اختلاف متشکل از رییس دیوان عدالت اداری، دادستان، معاون حقوقی رئیس جمهوری، سه عضو شورای عالی استان ها و 2 نماینده از مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: آرایی که این هیئت صادر می کند باید بر اساس قانون باشد و اگر اعتراضی نسبت به این آرا می شود به واسطه نگارش نامفهومی حقوقی است که در نصح قانون آمده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: به عنوان نمونه از جمله مواردی که در رای شورای حل اختلاف به آن اشاره شده نیم درصد حق کتابخانه های عمومی از بودجه شهرداری و اساس نامه سازمان فرهنگی و هنری که آمده این سازمان مستقل از شهرداری تهران است.

 

وی افزود: در خصوص شهریاران جوان نیز همین امر صادق است و با اینکه ما حکم را به گونه ای نوشتیم که این شرکت تحت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری باشد ولی به واسطه نگارش نامفهوم مباحث حقوقی رای صادر شد که این شرکت زیر نظر سازمان فرهنگی و هنری باشد و گرچه ما اعتراض کرده ایم اما باید در نظر داشت آرا بر اساس منطق و واقعیت های قانونی صادر می شود. لذا با اینکه در اصل شهریاران جوان باید زیر نظر معاونت اجتماعی و فرهنگی باشد و نیز سازمان فرهنگی و هنری مستقل از شهرداری نیست اما شورای حل اختلاف می گوید مشکل از مباحث قانونی است که باید آنها را اصلاح کنیم.

 

چمران تاکید کرد: هیئت حل اختلاف در تقابل با شورا نیست ولی چون آرایی که این هیات باید صادر کند بر اساس نص قانون باشد لذا مواردی اینچنین پیش می آید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین یاد آور شد: در موضوع شهریاران جوان و همچنین بودجه شهرداری نیز همین امر صادق است و رای صادره داری نگارش نامفهوم حقوقی است که ما اعتراض هم کرده ایم.