یک متخصص تغذیه گفت: فیلمها و تبلیغات تلویزیونی عادات نادرست غذایی را بین کودکان رواج میدهد و گاهی تنقلاتی تبلیغ میشود که میتواند برای سلامت کودکان مضر باشد.

میترا زراتی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شخصیت‌های سریال‌های تلویزیونی معمولاً در افراد نمادین می‌شود و آنها با آن شخصیت خو می‌گیرند. کودکان نیز دوست دارند در کنار بزرگ‌ترهایشان سریال‌ها را ببینند و به همین دلیل عادات و رفتارهایی که در شخصیت‌های تلویزیونی و صحنه‌های آن وجود دارد، در کودکان نهادینه می‌شود.

وی گفت: در بسیاری از فیلم‌ها دیده می‌شود که بر سر میز غذا به جای استفاده از دوغ و نوشیدنی‌های سالم از نوشابه استفاده می‌شود؛ در حالی که نوشابه ضررهای بسیار زیادی را به بدن انسان وارد می‌کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: در برخی از فیلم‌ها که شخصیت‌های فیلم وارد رستوران می‌شوند و غذا سفارش می‌دهند، معمولاً به همراه آن نوشابه نیز خریداری می‌کنند که این موضوع می‌تواند به طور غیرمستقیم مصرف نوشابه را در بین مردم رواج دهد.

زراتی ادامه داد: نبود نوشابه در کنار غذا، مشکلی برای فیلمساز ایجاد نمی‌کند و می‌توان نوشیدنی‌های سالم مانند دوغ را در فیلم‌ها بیشتر نشان داد تا از این طریق تغذیه سالم در بین مردم رواج پیدا کند.

وی عنوان کرد: معمولاً در تبلیغات تلویزیونی، شخصیتهایی که نقش ایفا میکنند، کودکانی چاق هستند و همه تصور میکنند که کودک چاق کودک سالمی است؛ این باور غلط در بین مردم رواج پیدا کرده است و باید گفت که استفاده از کودکان چاق در تبلیغات تلویزیونی به طور غیرمستقیم به مردم القا میکند که کودک چاق، کودکی ایدهآلی است که این تصور نادرست است.