از برخورد پلیس با تاکسی های پلاک شهرستان استقبال می کنیم

گروه اجتماعی- مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به برخورد پلیس پایتخت با مسافربرهای شخصی پلاک شهرستان عنوان کرد: بر اساس اظهار نظر رییس پلیس راهور تهران بزرگ در آمار به دست آمده رقم بالایی از تردد تاکسی‌های پلاک شهرستان در تهران به دست آمده است.ما از اجرای قانون در این حوزه و برخورد پلیس با تاکسی های پلاک شهرستان استقبال می کنیم زیرا افرادی که به شهروندان خدمات تاکسیرانی ارایه می دهند باید تایید شده باشند.

 

چمران با اشاره به این که به دلیل ثبت اطلاعات این افراد در سامانه تاکسیرانی شهر های دیگر در صورت بروز مشکل امکان پیگیری از سوی شهروندان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: لذا از شهروندان درخواست می کنیم از تردد با این نوع تاکسی ها و نیز مسافربرهای شخصی که در هیچ سامانه ای صحت و سلامت خدمات آنها ثبت نشده است، خودداری کنند.

 

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر این که در صورت ثمر بخش بودن این برخوردها مردم نگرانی در مورد تامین ناوگان تاکسیرانی نداشته باشند، گفت: تهران بیش از 30 هزار تاکسی رسمی دارد و حتی بخش عمده ای از مسافربرهای شخصی نیز شناسایی و رنگ خودرو آنها تغییر و نواری بر آنها درج شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 90 هزار تاکسی در سطح شهر تهران وجود دارد که این تعداد برای خدمات رسانی به تهرانی ها کفایت می کند لذا نیازی به حضور و تردد تاکسی های پلاک شهرستان در تهران نیست.

چمران در پاسخ به این سوال که چرا با وجود 90 هزار تاکسی در تهران، برخی از شهروندان از کمبود تاکسی در برخی مناطق گلایه مند هستند، اظهار کرد: در صورتی که تمامی این رانندگان کار خود را در ساعات و مسیرهای تعیین شده انجام دهند کمبودی وجود ندارد.

رییس شورای عالی استان ها با اشاره به این که بر اساس طرح جامع حمل و نقل اکنون 22 درصد از حمل و نقل عمومی تهران با استفاده از تاکسی انجام می شود، خاطرنشان کرد: اما در حوزه ناوگان تاکسیرانی و مترو به شدت با کمبود مواجه هستیم.

چمران با اشاره به نیاز برخی مناطق کارگر نشین برای دسترسی به خارج شهر و محل کار خود همانند منطقه 19 اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی باید برای تعریف خطوط جدید در این نقاط به مطالعه و بررسی بپردازد همچنین در صورتی که در مناطقی همانند 19، 21 و 22 که دسترسی به حمل و نقل عمومی مشکل است تاکسی ها از ارایه خدمات سر بازبزنند و در مسیرهای دیگر فعالیت کنند، سازمان تاکسیرانی باید با افزایش نظارت ها برخوردهای لازم را داشته باشد تا فضا برای حضور تاکسی از شهرهای دیگر یا مسافربرهای شخصی باز نباشد.

رییس شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: متاسفانه مردم در مناطق یاد شده بیش از سایر مناطق از فاصله موجود بین 7 هزار اتوبوس موجود و 11 هزار اتوبوس مورد نیاز در مضیغه هستند. در صورت توسعه ناوگان این مناطق در اولویت قرار می گیرند.