دیر زمانی است که زالو درمانی در ایران رواج دارد اما چند سال است که این موجود کوچک که خیلی ها از آن می ترسند، به امید عده زیادی از بیماران برای درمان تبدیل شده است تا جایی که این موجود کرمی شکل کوچک، افراد مختلف از جمله بیماران قلبی و عروقی، ام اس و افرادی که حسرت بچه دار شدن را دارند به دنبال خود کشانده است و کور سویی از امید به درمان را در دل آنها روشن کرده است.

 

حسن اکبری متخصص طب سنتی در خصوص زالو می گوید: زالو از نرم تنان آبزی نر و ماده است که خود باروری دارد ومعمولا در آب های خنک و راکد زندگی می کند و تاکنون حدود 600 نوع زالو توسط دانشمندان شناسایی شده است که برخی خاصیت درمانی دارند و برخی نیز سمی هستند.

 

وی افزود: افراد برای زالو درمانی باید به متخصص طب سنتی مراجعه کنند که متخصص طب سنتی می تواند زالوی سمی را از نوع درمانی آن تشخیص دهد،  زالوهای درمانی بیش از 100 نوع ماده موثر دارند که یکی از آنها ماده ضد انعقاد هیرودین است.

 

راه قلبتان را هموار می کند
این صاحب نظر در خصوص تاثیر ماده موثر هیرودین موجود در زالو عنوان کرد: این ماده باعث رقیق شدن خون و رفع گرفتگی عروق خونی قلب و مغز و در نتیجه پیشگیری از سکته می شود.

 

وی تاکید کرد: در بعضی موارد که پزشک به دلیل شرایط بیمار نمی تواند برای عمل جراحی قلب وی را بیهوش کند، این بیماران می تواند با مراجعه به یک متخصص و شروع زالو درمانی تحت درمان موثر قرار گیرند همچنین بیمارانی که دچار گرفتگی عروق مغزی شده اند نیز می توانند با زالو اندازی در ناحیه پشت گوش ،گردن و سر درمان شوند.

 

ثروت در ازای خون آشام های کوچک
این محقق طب سنتی با بیان اینکه 15 سال پیش زالو درمانی به عنوان یک روش درمانی مورد تایید سازمان FBI قرار گرفته است، عنوان کرد: اکنون از زالو درمانی در اروپا و آمریکا برای درمان گرفتگی عروق قلبی و مغزی، پیوند پوست وانگشتان دست و زیبایی پوست و رفع چین و چروک استفاده می شود.

 

ایران سرزمینی است که در اکثر استانهای آن زالو بطور طبیعی رشد می کند که در این مورد استان گیلان ، مازندران و استانهای همجوار آن شاید بیشترین تعداد زالو را داشته باشند و جالب اینکه ایران بهترین زالوی طبی دنیا را در خود جای داده و از دو نوع هیرودومدیسینالیس و هیرودووربانا که در دنیا به عنوان زالوی طبی شناخته می شود در ایران به فراوانی یافت می شود.

 

وی ادامه داد: در روسیه از بزاق دهان زالو پمادی برای رفع چین وچروک ساخته اند. همچنین در کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه و انگلستان بیشترین میزان تولید این زالوها در دنیا را دارند که با صادرات زالو درآمدهای هنگفتی به دست می آورند. این در حالی است که در ایران سابقه زالو درمانی به 2 هزار و 500 سال پیش برمی گردد یعنی ایران مهد رشد این زالوها بوده است ولی اکنون پول آن به جیب اروپایی ها می رود.

 

درمان هر دردی!
اکبری با بیان اینکه هر نقطه از بدن که عفونی شده باشد می تواند با زالو درمانی ریشه کن شود،گفت: بسیار مشاهده شده که به دلیل فرو رفتگی ناخن شصت پا ، آن ناحیه عفونت می کند که این افراد با هفته ای یکبار زالو درمانی طی 2 جلسه درمان می شوند.

 

وی عنوان کرد: همه بیماری ها با زالو درمانی ناحیه خاص از بدن درمان می شوند از جمله این بیماری ها می توان به بیماری های ام اس، آلزایمر،تصلب شرایین عروق مغزی، سرع ، آب سیاه چشم، زخم معده، پروستات، التهاب کبدی و خیلی از بیماری های مربوط به عروق بدن می تواند با زالو درمانی هر 2 هفته یکبار یا هر ماه یکبار درمان شود.

 

نسخه ای که برای نابارورها پیچیده می شود
این متخصص طب سنتی می گوید: زالو درمانی می تواند ناباروری در مردان را درمان کند، همچنین زالو درمانی کاهش احساسات و عواطف زناشویی را در مردان و زنان از بین می برد و سردی روابط در بعضی از زوجین را نیز درمان می کند.

 

وی با بیان اینکه استفاده از مواد ضد عفونی کننده و شستو شوی بدن یا مواد معطر قبل از زالو درمانی ممنوع است، گفت: استفاده از هر نوع ماده شیمیایی معطر72 ساعت قبل از زالو درمانی برای شست و شوی بدن موجب اختلال در درمان می شود.

 

وی افزود: اگرخون ناحیه ای که زالو انداخته شده بند نیاید می توان با گذاشتن خمیری از زردچوبه و عسل خون ریزی را بند آوریم .زالو یکبار مصرف است و پس از استفاده از آن به کمک نمک آنها را می کشیم .
زالو درمانی به عنوان روش درمانی سنتی که شاید مدتی مغفول مانده بود اکنون بیش از پیش مورد توجه بسیاری از بیماران به ویژه بیماران خاص قرار گرفته است.