انفجار بغداد در مسیر کاروان‌های ایرانی بوده است؟

محسن نظافتی ، در مورد انفجار لحظاتی قبل از یک خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب غرب بغداد، گفت:‌ این انفجار در مسیر کاظمین اتفاق افتاده اما از آنجایی که ما از دیروز تردد زائران ایرانی را در این مسیر متوقف کرده‌ایم، می‌توان با قاطعیت گفت این انفجار در مسیر کاروان‌های ایرانی رخ نداده است.

وی تأکید کرد: ممکن است ایرانی‌هایی که به صورت فردی به عتبات عالیات مشرف شده‌اند و یا با کاروان‌هایی غیر از کاروان‌های سازمان حج و زیارت به عراق سفر کرده‌اند در این انفجار صدمه دیده باشند اما هیچکدام از کاروان‌های تحت پوشش ما در این مسیر از روز گذشته تا فردا تردد نداشته و ندارند.

نظافتی خاطر نشان کرد: به دلایلی که پیش‌تر اعلام شد در روزهای یکشنبه،‌دوشنبه و سه‌شنبه هیچ زائر ایرانی در کاظمین، سامرا و بغداد نخواهد بود ضمن اینکه مشکلات به وجود آمده در بغداد سبب شده تا پروازها از بغداد نیز به نجف منتقل شود.

لحظاتی قبل یک خودروی بمب‌گذاری شده، زائران سوگوار امام موسی کاظم -علیه‌السلام- را هدف گرفت. 

طبق گزارش شبکه المیادین، این خودرو در منطقه «السیدیه» در جنوب غرب بغداد منفجر شد.

شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد که طبق آمار اولیه، 20 نفر کشته و زخمی شده‌اند.

شبکه الجزیره گزارش داد که پلیس عراق تاکنون کشته شدن چهار و مجروح شدن 14 نفر دیگر را تأیید کرده است.

فردا سه‌شنبه سالروز شهادت امام موسی کاظم -علیه‌السلام- است و میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی عراق از یک هفته قبل از سالروز شهادت به زیارت امام موسی کاظم -علیه‌السلام- در کاظمین می‌روند.

روز گذشته «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که طی روزهای جمعه و شنبه بیش از 25 هزار نفر از خارج عراق وارد این کشور شده‌ و راهی کاظمین شده‌اند.