نعمت‌الله مسعودی در ارتباط با پلمب دو مجموعه طب سنتی و محاکمه مسئول آن اظهار داشت: طب سنتی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری از سیاست‌های کلی نظام سلامت بوده و نباید جلوی پیشرفت آن را در کشورمان بگیریم.

وی با بیان اینکه بهتر بود پیش از پلمب دو مجموعه طب سنتی در هفته گذشته مشکلات این مجموعه‌ها با وزارت بهداشت با گفت‌وگو و مذاکره حل می‌شد، افزود: بزرگان طب سنتی به طور پراکنده در حال فعالیت هستند و برخی از این قضیه سوء استفاده کرده و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. در این شرایط نیز فضای نفاق شکل‌ می‌گیرد.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه به نظر می‌رسد پشت پرده‌هایی در ارتباط با مبارزه با طب سنتی در کشور وجود دارد ادامه داد: بزرگان این طب و مسئولین وزارت بهداشت باید برنامه‌ریزی‌هایی را در جهت پیشرفت طب سنتی و توجه به آن در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام دهند.

مسعودی درمورد کم‌مهری‌های ایجاد شده در رابطه با طب سنتی، افزود: این مسئله نشان می‌دهد برخی ازگروه‌های مافیایی از طب سنتی متضرر شده و یا برخی در رابطه با این طب جهالت دارند؛ همچنین ممکن است تعدادی مغرضانه علیه طب سنتی عمل کنند و باید این مسئله رفع شود.

وی با اشاره به اینکه مردم در حال حاضر علاقه‌مند به طب سنتی هستند، گفت: مسئولان باید به این طب توجه کرده و نشست‌هایی را جهت رفع مشکلات برگزار کنند. پلمب 2 مجموعه طب سنتی در زمانی که انحلال این معاونت نیز در وزارت بهداشت انجام گرفت اقدام خوبی نبود و این مسئله برای من هم مبهم است.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه چندین هزار پزشک در موسسه حجامت ایرانیان دوره‌های طب سنتی را گذرانده بودند، گفت: شاید این مجموعه از لحاظ فعالیت دچار مشکل شده باشد ولی برخورد عجله‌ای در این زمینه درست نبود.