برخی فضاسازی‌ها به نفع زندانیان نیست

غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های قوه قضاییه در جهت کاهش آمار زندانیان گفت: در این راستا برنامه‌های خوبی در سال 94 انجام شد و میزان زندانیان 20 درصد کاهش یافت که این سیاست در سال 95 هم ادامه دارد.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص رسیدگی به وضع زندانیان گفت: در این خصوص سازمان زندان‌ها یکسری ضوابط دارد که براساس آن ضوابط تلاش‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به کمبود بودجه در دستگاه قضایی گفت: ما امکانات زیادی نداریم و اگر امکانات ما بهتر بود می‌توانستیم موضوع طبقه‌بندی زندانیان را به شیوه بهتری انجام دهیم اما در حدی که ممکن است امکانات مناسبی برای زندانیان در نظر گرفته می‌شود که گاهی افراد در بیرون هم از آن برخوردار نیستند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: همانطور که ممکن است در بیرون از زندان کسی بیمار شود، سکته کند و یا دعوا کنند در زندان هم همین مشکلات پیش می‌آید و اگر نیاز به مداوا باشد تا حد توان این مداوا در زندان انجام می‌شود در غیر این صورت زندانی را به بیمارستان‌های خارج از زندان منتقل می‌کنند.

اژه‌ای تصریح کرد: چنانچه کسانیکه فکر می‌کنند با فضاسازی می‌توانند تاثیرگذار باشند بدانند که اینطور نیست و تنها ممکن است این اقدام آنها برای یک زندانی و خانواده‌اش تاثیر عکس داشته باشد.