ایران و آلمان درباره قاچاق و مهاجرت گفت و گو کردند

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور که به آلمان سفر کرده، با خانم «ایملی هابر» معاون وزیر کشور آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در محل وزارت کشور آلمان انجام شد، درباره موضوع مهاجرت، همکاری‌های پلیس ۲ کشور در مقابله با قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و سایر موضوعات مورد علاقه بین ایران و آلمان گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

معاون وزیر کشور آلمان در این ملاقات گفت:‌در فضای مثبت پسابرجام کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان آمادگی کامل خود را برای گسترش همکاری‌های همه جانبه به ویژه در مسائل اقتصادی و گردشگری با ایران اعلام می‌کنند.

قشقاوی ضمن تشکر از مهمان‌نوازی طرف آلمانی گفت: صورت مذاکرات کنسولی در دست اقدام نشان از ابعاد همکاری دوجانبه داشت و ایران آمادگی خود را برای افزایش تردد اتباع ۲ کشور اعلام می‌کند.

براساس این گزارش، شب گذشته نیز در مراسمی که به ابتکار سفارت ایران در برلین برگزار شد، تعدادی از نمایندگان جامعه ایرانی مقیم آلمان با قشقاوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگوها پیرامون ارائه هر چه مطلوب‌تر خدمات کنسولی به ایرانیان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های جامعه ایرانی فرهیخته مقیم آلمان برای گسترش همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری بین ۲ کشور تبادل نظر شد.