به قالیباف گفته ام «مجتمع  تجاری فردوسی» جهانی نیست

گروه اجتماعی- مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به این که مجتمع فردوسی تا زمانی که مقاوم سازی را انجام ندهد همچنان تعطیل است، عنوان کرد: ضعف سازه این پروژه و نیازی که به مقام سازی دارد، منجر شده ساختمان در حال ساخت مجاور نیز متوقف شود زیرا تا زمانی که این پروزه مقاوم سازی نشود امکان ساخت و ادامه کار در ساختمان مجاور وجود ندارد.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به این که بر سر مقاومت سازه این پروژه اختلاف نظر وجود دارد،

گفت: سازمان نظام مهندسی وضعیت مقاومت سازه این پروژه را بررسی کرده است. در صورتی که این سازمان معتقد است پروژه فردوسی مقاوم نیست از دید ما نیز باید مقاوم سازی انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین سازمان نظا مهندسی با توجه به اهمیت این پروژه و خطری که می تواند برای شهروندان به وجود بیاورد باید مشخص کند که دقیقا در چه نقاطی باید مقاوم سازی انجام شود.

چمران همچنین با انتقاد نسبت به استفاده از واژه جهانی برای این مجتمع تجاری اظهار کرد: برخی این مجتمع را به عنوان مجتمع تجارت جهانی فردوسی می شناسند این در حالی است که تنها با به کار بردن واژه جهانی، یک مجتمع جهانی نمی شود بلکه به استانداردهای خاصی بدین منظور نیاز دارد.

وی ادامه داد: تصور نمی کنم این مجتمع تجاری در حال حاضر چنین استانداردهایی را داشته باشد.

رییس شورای شهر تهران در پایان با اشاره به نامه نگاری با شهردار تهران در انتقاد با به کارگیری واژه جهانی در مورد این مجتمع خاطرنشان کرد: باید مشخص شود چه نهاد یا سازمانی باید وجود استانداردهای لازم برای به کارگیری واژه جهانی در نام مجتمع تجارت جهانی فردوسی را تصویب کند. قطعا شورای شهر تهران هیچگاه چنین اقدامی را انجام نداده است.