ارایه پیشنهاد محدود شدن بارگذاری در شمال تهران به شورای عالی معماری و شهرسازی

گروه اجتماعی- محمد سالاری رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارنیوز با انتقاد به حجم گسترده تجاری سازی و بلند مرتبه سازی در شمال پایتخت، اظهار کرد: با توجه به رشد اکولوژیک معابر در این مناطق و بعضا غیر قالب تغییر بودن آنها در وهله اول باید تجاری سازی در این مناطق متوقف شود زیرا ظرفیت بارگذاری بیش از حد موجود در این مناطق وجود ندارند.

وی با اشاره به این که نباید با توسعه پارکینگ های طبقاتی در شمال شهر بستر جذب سفر را فراهم کرد، گفت: در  شمال تهران با توجه به حجم گسترده تجاری سازی و کارکردهای فرامنطقه ای که دارد برای رفع گره های ترافیکی باید بر توسعه خطوط ریلی و ال آر تی متمرکز شد. شبکه بزرگراهی تهران از سند چشم انداز 1404 جلوتر است و این معنی این است که باید به توسعه معابر بزرگراهی پایان داد و بر توسعه خطوط ریلی متمرکز شد.

رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارایه پیشنهادی در ارتباط با محدود شدن بارگذاری در شمال شهر تهران به شورای عالی معماری و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به این که توسعه شبکه بزرگراهی و پارکینگ های طبقاتی خود عاملی برای جذب سفر است می توان تا هنگام توسعه شبکه ریلی به توسعه پارکینگ های طبقاتی در نقاط مرزی یعنی در کنار ایستگاه های مترو، تاکسی و اتوبوس اقدام کرد تا مردم در کنار این ایستگاه ها خودرو خود را متوقف کرده و از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

باید با درآمد شمال شهر گره های ترافیکی آن هم رفع شود

وی با تاکید بر این که شهرداری تهران باید درآمدهای شهر را به صورت بهینه هزینه کند، گفت: شمال شهر قیمت زمین بسیار بالا است می توان بخش منصفانه ای از درآمدی که در مناطق شمالی شهرعاید مدیریت شهری می شود در توسعه شبکه معابر، خطوط مترو  حمل و نقل عمومی هزینه شود تا بتوان با توجه به کارکرد فرامنطقه ای این مناطق شاهد رفع گره های ترافیکی باشیم.

سالاری در پایان تاکید کرد: این در حالی است که بسیاری از هزینه کردها در سال های گذشته به صورت بهینه انجام نشده است.