جزییات ثبت نام در مدارس شاهد تشریح شد

محمدحسین کفراشی در نشست خبری امروز که با اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به جزییات ثبت نام مدارس شاهد گفت: دستورالعمل ثبت‌نام مدارس شاهد به ادارات کل ارسال شده است و بر اساس آن ثبت‌نام در پایه اول از اول تا ۱۵ خرداد از طریق سامانه «سجا» انجام می گیرد.

وی افزود: پس از ثبت‌نام معمولا مدارس آغاز به بررسی و تطبیق مدارک ارائه شده در سامانه سجا می کنند و نتایج نهایی ثبت‌نام تا ابتدای تیر ماه اعلام می‌شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان متوسطه اول و دوم نیز از اول تا ۱۵ تیر ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند و نتایج ثبت نام آنان ۱۶ تیر ماه اعلام می شود همچنین پس از تطبیق با سامانه سجا تا آخر تیر نتایج نهایی برای این دو مقطع نیز اعلام می شود. پس از طی مراحلی چون تأیید مدرسه، منطقه و استان در نهایت تا ابتدای مرداد ثبت‌نام‌ها قطعی و اسامی دانش آموزان در سامانه «سناد» ثبت خواهد شد.

وی افزود: بنیاد شهید موظف است هزینه سرانه و هزینه فوق برنامه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا را پرداخت کند. شهریه فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد نیز مشمول تخفیف ۴۰ درصدی و فرزندان جانبازان زیر ۲۰ درصد نیز از تخفیف شهریه ۲۰ درصدی برخوردار می شوند.

کفراشی با اشاره به شهریه ثبت نام مدارس شاهد گفت: شهریه برای مقطع ابتدایی بین ۳۵۰ تا ۵۳۰ هزار تومان، هزینه شهریه متوسطه اول را بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و شهریه مقطع متوسطه دوم را بین ۴۸۰ تا ۷۸۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: امتیاز ایثارگران و فرزندان شهدا افزایش پیدا کرده است و تا سال گذشته به ازای هر ماه برای رزمندگان ۱۵ امتیاز منظور می شد که امسال به ۳۰ امتیاز افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال کلیه فرزندان شهدا و جانبازان با هر درصد جانبازی و فرزندان شهدای مدافع حرم که در بنیاد شهید پرونده داشته باشند و در سیستم ثبت شده باشند به صورت آنلاین ثبت‌نام می شود. پس از آن اولویت با رزمندگان و سپس خانواده درجه ۲ آزادگان و ایثارگران است.

کفراشی ادامه داد: اگر ظرفیت خالی در برخی مناطق باقی مانده باشد اولویت با دانش آموزانی است که در مسابقات قرآن، مسابقات فرهنگی و هنری، ورزشی و علمی رتبه کسب کرده باشند.

وی تاکید کرد: موظف هستیم فرزندان خانواده ایثارگران را تا ابتدای مهر ماه ثبت‌نام کنیم و یک ظرفیت خالی برای خانواده شهدا تا ۲۰ شهریور نگه می‌داریم و اگر این ظرفیت پر نشد دانش آموزان ذخیره را جایگزین می‌کنیم.

کفراشی تصریح کرد: تعداد هزار و ۳۴۷ مدرسه شاهد در سراسر کشور وجود دارد از این تعداد ۵۵۶ مدرسه ابتدایی، ۳۹۲ مدرسه متوسطه اول و ۳۹۹ مدرسه در متوسطه دوم هستند و سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۰ کلاس درس در مقطع ابتدایی و متوسطه اول داشتیم.

وی بیان کرد: ظرفیت اسمی دانش آموزان نیز در مقطع ابتدایی ۲۵ هزار و ۲۴ دانش آموز و در مقطع متوسطه اول ۳۳ هزار و ۹۳۴ دانش آموز است که مجموع آنها به ۵۹ هزار و ۱۳۸ نفر می رسد.