پیش بینی هواشناسی برای 3 روز آینده/ تهران به ۳۵ درجه بالای صفر

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که طی 24 ساعت آینده با عبور امواج کم دامنه تراز میانی جو ابرناکی، بارش‌های پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق شمال غرب، شمال شرق و برخی مناطق  دامنه‌های البرز شرقی و ارتفاعات جنوب و جنوب شرق کشور ایجاد می‌شود.

بنابر پیش‌بینی این سازمان در طی ساعت‌های آینده استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات سمنان و شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی  بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق را تجربه خواهند کرد.

این سازمان پیش‌بینی کرد که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب  مناطقی از شمال غرب، غرب، مرکز، شمال‌شرق، شرق، جنوب شرق و سواحل غربی دریای خزر و دامنه های البرز دچار وزش باد، رگبار و باران خواهند شد.

سازمان هواشناسی کشور همچنین از احتمال تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه خبر داد و تاکید کرد که به همین منظور برای استان‌های ایلام و خوزستان پدیده وقوع گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

این سازمان اعلام کرد که از اواخر وقت روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی برای استان‌های گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی سه روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق شرق و جنوب شرق کشور ایجاد خواهد شد.

سازمان هواشناسی کشور همچنین اهواز را با 45 درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد را با 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مناطق کشور عنوان کرد.