مدیر آژانس صدور گواهینامه‌های رانندگی انگلیس (DVLA) تصویری روی شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده است که یک گواهینامه مجازی را نشان می‌دهد و در زیر آن نوشته است: «این نمونه اولیه ابزاری است از آن به عنوان گواهینامه مجازی یاد می‌کنیم».

"الیور مورلی" اعلام کرد: کاربران گوشی های اپل می توانند گواهینامه های قدیمی خود را کنار بگذارند و از برنامه "wallet " ( والت یا همان کیف پول الکترونیک اولین نرم افزار بانکداری الکترونیک برای دستگاه های اپل است که سعی بر این دارد که کارهای روزمره شما را سهولت بخشیده و در زمان شما صرفه جویی کند).

این فرآیند به آن معنی خواهد بود که به زودی تعداد بیشتری از رانندگان نیازمند آن هستند که علاوه بر کلید اتومبیل، گوشی هوشمند را نیز همیشه با خود حمل کنند و نگران وجود نسخه فیزیکی گواهینامه در کیف پول خود نباشند.

"مورلی" هنوز تاریخ دقیقی برای این ایده مشخص نکرده و فقط یک نمومنه از آن را درصفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشته است. در حال حاضر انگلیس به صورت جدی بر روی دیجیتالی شدن اسناد کار میکند.

 

گواهینامه اپل

 

علت این حرکت سر وسامان دادن به بازار آشفته از اسناد کاغذی و پیرشفت الکترونیکی در همه زمینه هاست. البته این موضوع هنوز در مرحله توسعه است و باید راهی پیدا شود که قوانین دولت ها اجازه استفاده از این گواهینامه دیجیتال را بدهد.