رئيس سازمان جوانان هلال احمر كشور از اجراي مانور امداد و نجات در صحرا و كوير ويژه دختران هلال احمر خبر داد و افزود: دختران امدادگر فاصله ۱۵كيلومتر در كوير را طي ۹ساعت طي كردند.
محمدجواد جعفریان از اجرای مانور امداد و نجات در کویر و صحرا ویژه دختران عضو سازمان جوانان هلال احمر خبر داد و افزود: در آستانه ولادت حضرت فاطمه معصومه «س» و به مناسبت روز ملی دختر ۵۰۰ دختر ورزیده از سراسر کشور در مانور امداد و نجات در کویر و صحرا شرکت کردند. وی با بیان اینکه ۲۵درصد مساحت کشور(۱۱هزار کیلومتر) را کویر و صحرا تشکیل داده و ۵۰ درصد مصدومان حوادثرا زنان تشکیل می دهند اظهار داشت: دختران عضو جمعیت هلال احمر باید آموزشهای امداد و نجات در کوهستان، صحرا، کویر، جاده و دریا را فرا بگیرند تا در صورت لزوم به نجات زنان حادثه دیده بشتابند. جعفریان گفت: این مانور سخت و سنگین در حد فاصل شهرستان طبس تا مسجد شکر که حدوداً ۱۵کیلومتر صحرا را تشکیل می دهد اجرا شد که دختران امدادگر این مسافت را در مدت ۹ ساعت پیمودند.
به گزارش مهر، رئیس سازمان جوانان هلال احمر در مورد نحوه اجرای این مانور گفت: دختران امدادگر هلال احمر در طول مسیر راهپیمایی حادثه دیدگان صانحه تصادف اتوبوس در جاده طبس را نجات داده و به صورت عملی و تئوری نحوه تامین آب در صحرا، حفظ قوای جسمانی در صحرا و همچنین انتقال مصدومین از صحرا را فرا گرفتند.