داروهایی که هر سه ثانیه یک نفر را می کشند!
احتمال مرگ سالانۀ 10 میلیون نفر در جهان به علت مصرف آنتی بیوتیک ها تا سال 2050 به معنای مرگ یک نفر درهر 3 ثانیه است؛ لذا پزشکان هشدار می دهند که آنتی بیوتیک ها از بیماری سرطان و دیگر امراض کُشنده خطرناک تر شده است.

پزشکان توصیه می کنند که باید تدابیری برای جلوگیری از مصرف آنتی بیوتیک ها پیش از تأثیر مخرب و کُشنده این نوع داروها در بدن انسان اتخاذ کرد. 

براساس هشدار پزشکان، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها تأثیر بسیار نامطلوبی در بدن انسان می گذارد و باعث می شود که برخی از باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم بشوند. 

" دیوید ویلیامز" رئیس اجرائی شرکت داروسازی دیسکووا Discuva در انگلیس اعلام کرد: واقعیت اینست که باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها مقاومت تر شده اند و قدرت سازگاری خود با محیط را افزایش داده اند زیرا مردم بیش از پیش آنتی بیوتیک مصرف می کنند.

پزشکان ضمن تاکید بر لزوم مصرف درست و اصولی آنتی بیوتیک ها، از دولت های جهان می خواهند که به مردم درباره مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها هشدار بدهند.

آنان معتقدند که ضررهای مالی ناشی از مقاومت باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها به 100 تریلیون دلار تا نیمه قرن کنونی خواهد رسید.

" جیم اونیل " کارشناس اقتصادی می گوید: تحقیقات جدید درباره تأثیر آنتی بیوتیک ها باعث ترس مردم از این نوع داروها و دیگر داروها خواهد شد بنابراین شرکت های داروسازی باید داروهای جدید و مؤثر و مفیدی تولید کنند.

پزشکان درباره عواقب تزریق آنتی بیوتیک ها به حیوانات برای پروار کردن سریع آنها نیز هشدار می دهند حیواناتی که انسان از گوشت و شیرش استفاده می کند.