ماجرای قتل هولناک یک ستایش دیگر

فرد ۴۳ ساله که به قتل ستایش دختر شش ساله نی ریزی متهم است چهارشنبه در جلسه دادگاه کیفری شیراز چگونگی قتل این دختر را تشریح کرد.

 

این فرد با نام س – ط پس از آنکه کیفرخواست اشد مجازات برایش خوانده شد در میان نگاه های نگران و سنگین اولیای دم و حاضران در دادگاه گفت: من دست، پا و دهان طفل را بستم و در منزل مخفی کردم.بعد از چند ساعت و پس از آنکه گوشواره دختر بچه را از گوشش باز کردم او را به بیابان های اطراف بردم و اقدام به قتل وی کردم .

 

این متهم در حضور دادگاه اعتراف کرد که با دست خود ستایش را خفه کرده و سپس جسد مقتول را در گودالی دفن کرده است.

 

اظهارات این فرد با اشک و آه و اندوه مضاعف اولیای دم همراه بود ، آنها در حالی که تصویری از ستایش در دست داشتند و در حالی که برای چندمین بار این جنایت را مرور می کردند با زاری می گفتند که هنوز مرگ او را باور نکرده اند.

 

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات س – ط متهم 43 ساله پرونده تجاوز و قتل ستایش دختر 6 ساله نی ریزی صبح چهارشنبه پنجم خرداد 95 در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس آغاز شد.

 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رییس شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس با بیان اینکه پس از گذشت یک ماه از وقوع این قتل زمینه محاکمه و رسیدگی به اتهامات متهم پرونده فراهم شده است بر سرعت عمل دادگستری استان در رسیدگی به پرونده مذکور تأکید کرد.

 

محسن رجایی نیا گفت : پس از تکمیل تحقیقات اولیه در حوزه قضایی محل وقوع جرم و صدور کیفرخواست، این پرونده در دستور رسیدگی شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس قرار گرفت که پس از طی شدن مراحل قانونی، اولین جلسه محاکمه متهم امروز برگزار شد.

 

بخش رسیدگی به اتهامات قتل در این پرونده علنی و سایر بخش های پرونده به صورت غیر علنی برگزار خواهد شد .

 

پرونده قتل و آزار ستایش شش ساله در 25 اردیبهشت 95 و در پی اطلاع خانواده وی مبنی بر مفقود شدن فرزندشان مطرح شد که متهم با پیگیری های دستگاه قضایی و اقدام سریع نیروی انتظامی در کمتر از 12 ساعت دستگیر شد و سپس به آزار و قتل دختر بچه شش ساله اعتراف کرد.

 

متهم در اعتراف اولیه انگیزه خود از این اقدام را سرقت طلاهای مقتول عنوان کرد.

 

شهرستان نی ریزدر 192کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.