ایجاد شهربازی آخرین نسخه ضد آسیب مدیریت شهری برای هرندی/ ناامن شدن فضای تولید و توزیع مواد مخدر در دروازه غار

گروه اجتماعی- عابد ملکی شهردار منطقه 12 تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشاره به این که محله هایی همانند هرندی و دروازه غار حفره های پایتخت محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه اقدامات عمرانی سنگینی در مجموعه پارک های محله هرندی در حال انجام است تا این فضاها به بهترین پارک های پایتخت برای حضور گردشگران و استفاده شهروندان تبدیل شود.

 

وی از تجهیز پارک های محله هرندی به امکانات شهربازی خبر داد و عنوان کرد: تصور ما بر این است که در حضور خانواده ها و در جریان تردد مردم به این نقطه از شهر یک رونق ایجاد شده و خود به خود منجر به حذف آسیب ها می شود.

 

شهردار منطقه 12 تهران با اشاره به این که اوج برخورد با آسیب های اجتماعی به عنوان موضوعی جدید در شهرداری تهران در سال گذشته در منطقه 12 تهران صورت پذیرفت، عنوان کرد: در سال گذشته پیرو ابلاغ مقام معظم رهبری به تمام دستگاه های اجرایی و احساس نیاز شهروندان به برخورد با این موضوعات شاهد اقدام جدی شهرداری تهران در این خصوص بودیم.

وی با اشاره به این که در سال جاری نیز با قدرت طرح ارتقاء کیفیت زندگی را دنبال می کنیم، گفت: باید شرایط سکونت و زندگی در منطقه 12 برقرار باشد. لذا باید چهره آسیب ها از این منطقه زدوده شود زیرا در یک مقطع ضعیت آسیب ها در منطقه 12 به گونه ای بود که امکان سکونت در آن از بین رفته بود.

ملکی با بیان این که در سال گذشته تنها  در محله دروازه غاز چند هزار معتاد وجود داشت، گفت: در حال حاضر این افراد تنها 150 تا 200 نفر هستند که می توان گفت دلیل حضور آنها تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر است.

وی در پایان گفت: نیروی انتظامی برنامه هایی برای کاهش آسیب در محله دروازه غار در دست اجرا دارد تا با تولید و توزیع مواد مخدر مقابله شود.