سفره بازنشستگان هنوز خالی است

علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش چشم انداز اقتصادی ایران در سال 95 که امروز(سه شنبه)برگزار شد، اظهار داشت: با شکاف 67 درصدی مزد تا تورم طی 8  سال گذشته، هنوز نتوانسته‌ایم یک زندگی با کرامت برای بازنشستگان ایجاد کنیم؛ در سال جاری با تورم پیش بینی شده، 14 درصد به مزد بازنشستگان اضافه شد.

وی با بیان اینکه نسبت وابستگی و زنجیره امنیتی با آمریکا هیچ دولتی را خوشبخت نکرده است، افزود: فراهم شدن زمینه مساعد از منابع خارجی و تکنولوژی دانش فنی نیازمند با تعامل مناسب با دنیا است چرا که بدون آن نمی‌توان به پیشرفت و فناوری دست یافت.

ربیعی ادامه داد: یکی از استراتژی‌های صندوق بازنشستگی کشوری، بین المللی کردن فعالیت‌ها است تا دولت بتواند محمل دار توسعه باشد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی به عنوان یک صندوق کار پرداز است، تصریح کرد: بیش از سه برابر نسبت به گذشته از محل درآمد صندوق‌ها به حقوق بازنشستگان اضافه کرده‌ایم که ایجاد بیمه تکمیلی از محل همین درآمدها بوده است.

وی با اشاره به مشکلات جاری در بخش خانه‌های امید مطرح کرد: خانه‌های امید یک الگو برای اتصال صندوق با زندگی بازنشستگان است که برای ایجاد مسکن‌ها با مشکلات متعدد ساختاری در شهرهای مختلف روبرو شده‌ایم.

ربیعی با اشاره به استراتژی‌های در نظر گرفته شده در صندوق بازنشستگی کشور تصریح کرد: در حوزه منابع و مصارف،  بخش ساختاری، استانداردهای کاری، تعیین سیاست های انقباضی از انبساطی، اشغال زایی و بین المللی کردن فعالیت‌ها نیاز جدی به اصلاحات داریم، که تحقق این امر از استراتژی های در نظر گرفته شده این صندوق است.

وی ادامه داد: بنده معتقدم برای دارایی افزایی از برخی از بنگاه‌ها باید خارج شویم اما بازار بورس اجازه خرج را به ما نداده است.

ربیعی گفت: در تلاش هستیم تا شاگردان اول دانشگاه‌ها را به عنوان مشاور در صندوق‌ها به کار گیری کنیم چرا که این امر موجب افزایش کیفیت روند فعالیت‌ها و تصمیم‌های منطقی می شود.