سازمان‌های خیریه عمدتا از طریق کمک‌هایی که از افراد و سازمان‌ها دریافت می‌کنند به بقای خود ادامه ‌‌می‌دهند. اگر جمع آوری کمک‌ها به شیوه‌ای خلاقانه انجام شود، سازمان شما ‌‌می‌تواند کمک‌کنندگانی را جذب کند که از روش‌های سنتی و کسل‌کننده خیریه‌ها برای دریافت کمک خسته شده‌‌اند. ایده‌های شما باید منحصر به فرد باشد تا بتواند افراد را برای کمک به خیریه‌تان به صف کند.

 

 

بر کودکان تمرکز کنید: کودکان را نادیده نگیرید چون آن‌ها توانایی نفوذ بر والدین و  نیز کمک‌کنندگان دیگر را دارند. کودکان از روش‌هایی برای نفوذ بر دیگران استفاده ‌‌می‌کنند که برای اهداف خیریه بسیار مفید است. اجازه دهید کودکان در نمایش‌ها و دیگر رویداد‌ها شرکت کنند، خواهید دید که والدین مشتاقانه از اهداف شما حمایت کرده و از کودکانشان پشتیبانی ‌‌می‌کنند.

 

با شرکت‌های خدمات تلفن همراه وارد هماهنگی شوید: از مردم بخواهید با فرستادن یک پیام کوتاه حاوی مقداری کمک به شماره حساب خیریه در اهداف شما شریک شوند. این پول به سادگی و با هماهنگی با شرکت‌های ارائه خدمات تلفن همراه قابل اضافه شدن به قبض تلفن مردم است.

 

رقابت برگزار کنید: مسابقاتی را با موضوعاتی مثل خوردن، لباس پوشیدن و مد برگزار کنید. مردم برای شرکت در داوری مسابقات، تست کردن غذا‌ها، و یا نمونه‌برداری از مدل‌ها پول پرداخت کرده و همزمان با این کارهای سرگرم‌کننده به هدف خیریه هم کمک خواهند کرد.

 

بلیت‌های بخت‌آزمایی برای اهداف خیر بفروشید: بلیت‌هایی را با جوایز تعجب‌برانگیز بفروشید. همه در خیال خود آرزوی برنده بودن را دارند و این انرژی مثبتی را ایجاد کرده و نیکوکاران را جذب خواهد کرد.

 

یک فرد مشهور را زندانی کنید! این برنامه ‌‌می‌تواند بسیار خاص و خلاقانه باشد. یک فرد مشهور محلی (مثلا گوینده رادیو یا مجری تلویزیون) را دریک محفظه قفس‌مانند قرار دهید و به مردم بگویید که در ازای جمع‌آوری مبلغ مشخصی او را آزاد خواهید کرد. این برنامه ‌‌می‌تواند بسیار مفرح باشد، مخصوصا اگر فرد زندانی شده لباس زندان را هم بپوشد، این کار ‌‌می‌تواند سر و صدای زیادی را ایجاد کند. در نهایت از حضور فرد مشهور در برنامه و کمکی که او به جمع‌آوری پول کرده است به گر‌‌می‌تشکر کنید.

 

رویدادهای خلاقانه برگزار کنید: یکی از راه‌هایی که سازمان‌های خیریه ‌‌می‌توانند برای منظور خاصی پول جمع کنند برگزاری یک رویداد است. نه تنها این رویداد برای موسسه درآمد به ارمغان ‌‌می‌آورد، بلکه موسسه در جامعه شناخته ‌‌می‌شود. بعضی از رویدادها ممکن است در یک زمان خاص باشد درحالی که بعضی دیگر ممکن است امری سالیانه باشد. برخی از ایده‌های جمع‌آوری کمک از طریق رویداد این‌ها هستند.

 

فروش مواد غذایی: فروش غذا می­تواند یک راه ساده جمع‌آوری کمک باشد. از نانوایان محلی برای کمک دعوت کنید و یا داوطلبانی که تخصص پخت غذایی دارند را جذب کنید. همچنین کسب و کارهایی که در جمع‌آوری کمک از راه فروش مواد پختنی خاص مانند کیک یا کلوچه تخصص دارند.

 

کنسرت: یک کنسرت شامل نوازندگان محلی یا نوازندگان حرفه‌ای موسیقی می­تواند یک راه سرگرم‌کننده برای درآمد بیشتر باشد.

 

پیاده‌روی حمایتی: پیاده‌روی‌های خیریه یک رویداد اجتماعی بزرگ است. به عنوان یک راه برای جمع‌آوری پول، شرکت‌کنندگان می‌توانند حامی مالی بگیرند. اسپانسرها نیز ‌‌می‌توانند در طول مسیر پیاده‌روی، بنرهای تبلیغاتی خود را به نمایش بگذارند. از تجار محلی نیز برای اهدای ناهار به شرکت‌کنندگان درخواست کمک کنید.

 

بر مکان‌های مذهبی تمرکز کنید: تمرکز بر مکان‌های مذهبی نه تنها قدیمی‌ترین بلکه محبوب‌ترین روش برای جمع‌آوری کمک هستند چون مردم در این مکان‌ها تمایل بیشتری برای بخشش دارند. ایمان مذهبی از گذشته‌های دور تاکنون انگیزه اصلی افراد برای نیکوکاری بوده است.

 

به کمک‌کنندگان بالقوه به طور مستقیم نامه بدهید: ارسال نامه مستقیم هنوز دومین روش موثر برای جمع‌آوری کمک‌های مالی است. این کار بخشی جدایی‌ناپذیر از روشی است که خیریه‌ها در سرتاسر جهان به‌واسطه آن به جمع‌آوری کمک از خانه‌ها ‌‌می‌پردازند. ارسال نامه مستقیم هم ‌‌می‌تواند سبب جذب نیکوکاران جدید به اهداف خیریه شود.

 

از قدرت رسانه‌های جدید استفاده کنید: اشتباه بزرگی که ممکن است خیریه‌ها انجام دهند نادیده گرفتن اهمیت رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای دیجیتالی است. یک پرتال جذاب ایجاد کنید تا مردم از طریق آن بتوانند کمک‌های خود را به شکل آنلاین به خیریه اهدا نمایند و سعی کنید این پرتال را از طریق فیسبوک و توییتر تبلیغ کنید. موفقیت در هماهنگی با عصر دیجیتال خیریه شما را به سطح تازه‌ای ارتقا خواهد داد.

 

هفته نامه شهر امید را از روزنامه فروشی ها تهیه کنید.

هفته نامه شهر امید را در اینجا بخوانید.