پیش‌بینی ترافیک سنگین از ساعاتی دیگر

سیاوش محبی دقایقی پیش در شرق استان تهران با اشاره به وضع ترافیک در محورهای شرق استان تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز بار ترافیک برگشت آغاز نشده، ترافیک در سه محور هراز، فیروزکوه و امام رضا (ع) عادی و روان است.

وی افزود: از ساعت 13 امروز بار ترافیک سنگین و پرحجم را برای محورهای شرق استان تهران به سمت پایتخت پیش‌بینی می‌کنیم.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای تسهیل در تردد خودروها گفت: امروز تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین اعم از تریلر، کامیونت و کامیون در محورهای هراز و فیروزکوه ممنوع است.

محبی با بیان اینکه محور هراز برای روان‌سازی ترافیک یک‌طرفه خواهد شد، تصریح کرد: از ساعت 13 امروز، تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و سبک از رودهن به سمت آب‌اسک تا ساعت 24 امروز ممنوع می‌شود و تنها بار ترافیک از مازندران به سمت تهران در جریان خواهد بود.

وی ادامه داد: در مسیر محورهای هراز و فیروزکوه در شهرهایی همچون بومهن، پردیس، رودهن و گیلاوند که بار ترافیک سنگین می‌شود، محدودیت‌های ترافیکی از جمله انسداد بریدگی‌ها و دوربرگردان‌ها اعمال خواهد شد.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به بازگشت زائران از مرقد مطهر امام راحل، خوشبختانه هیچ‌گونه حادثه‌ای در محورهای شرق استان تهران به وقوع نپیوست.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران با اشاره به آمادگی 45 اکیپ در محورهای شرق این استان افزود: نیروهای پلیس در محورها حضور دارند تا در صورت لازم به مسافران و رانندگان خدمات‌رسانی کنند.

محبی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مسافران برای بازگشت گفت: با توجه به اینکه سفر باعث خستگی می‌شود، مسافران برای بازگشت باید دو برابر زمان در نظر بگیرند و با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از عجله رانندگی کنند تا به سلامت به مقصد برسند.