به گزارش افکار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علیپور سرپرست پلیس آگاهی استان تهران با بیان این خبر گفت: در هجدهم شهریور ماه سال جاری پرونده ای از سوی کلانتری ۱۱ مرکزی مبنی بر شکایت فردی از دو نفر ناشناس با عنوان مأمور اداره پست جهت بررسی بیشتر به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.



سرهنگ علیپور افزود: شاکی با حضور در پلیس آگاهی در خصوص موضوع گفت: «روز گذشته ۲ نفر ناشناس با ارائه کارت شناسایی، خود را مأمور اداره پست معرفی کرده و یک بسته پستی را به همسرم تحویل داده و از او امضاء و اثر انگشت گرفتند که پس از بازکردن بسته تعداد ۵ عدد لامپ کم مصرف درون بسته کشف شد.



وی گفت: بنابر اظهارات مالباخته، وی برای بررسی علت چنین بسته ای به اداره پست کرج مراجعه کرده که متوجه مشکوک بودن ماجرا شده و برای بررسی بیشتر، مأموران نیروی انتظامی را در جریان گذاشته است.



علیپور گفت: تحقیقات ادامه داشت تا این که مالباخته با حضور در پلیس آگاهی عنوان کرد که فردی به نام سجاد با وی تماس گرفته و اذعان کرده است که در قبال دریافت ۵۰۰ هزار تومان، نامه رسان جعلی را معرفی می کند.



علیپور افزود: کار آگاهان زبده پلیس آگاهی علاوه بر دادن آموزش های لازم به شاکی، اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی را نیز تعیین و با تماس گیرنده قرار ملاقات صوری گذاشته که در ۲۱ شهریور ماه سال جاری ودر حالی که تنها ۳ روز از اعلام شکایت شاکی گذشته بود، کارآگاهان پلیس آگاهی، دو نفر را به اسامی «میلاد. س» و «علی ج» را دستگیر کردند.



وی گفت: با انتقال متهمان به اداره پلیس آگاهی، آنان در اعترافات خود عنوان کردند که فردی با نام «حسن – الف» به عنوان رئیس باند با شاکی اختلاف مالی داشته و از یکی از دوستانش که در اداره پست مشغول به فعالیت بوده، مدارک، کیف دستی و کارت شناسایی و کلیه فرم های پستی و دیگر وسایل مأموران پست را دریافت و با دادن آموزش لازم به فردی به نام «هوشنگ – ق» آنرا به عنوان مأمور پست به درب منزل مالباخته فرستاده تا طی نقشه ای امضاء و اثر انگشت مالباخته را بدست آورند.



سرهنگ علیپور با بیان این که در پی اعترافات افراد دستگیر شده، مأموران پلیس آگاهی با تعقیب و مراقبت توانستند «محسن» رئیس باند را دستگیر کنند، گفت: متهم در ابتدا منکر قضیه شد اما در تحقیقات فنی و پلیسی و با کشف کارت شناسایی اداره پست، سرانجام لب به اعتراف گشود.



سرپرست پلیس آگاهی استان تهران گفت: «محسن» در اعترافات خود بیان کرد که با شاکی شریک کاری بوده و ۴۰ میلیون تومان به او بدهکار بوده است و باطراحی این نقشه، پس از به دست آوردن فرم های مربوط به پست، یک برگه را به طور ماهرانه زیر فرم چسبانده که روی آن نوشته شده بود که مالباخته کلیه حق و حقوق خود را دریافت نموده است و به این شیوه از همسر شاکی امضاء گرفته شد.



وی افزود: کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود دریافتند «هوشنگ» نیز با دریافت مبلغ ۵۰ هزار تومان خود را به عنوان مأمور پست معرفی کرده که با انجام کار های اطلاعاتی وی در ۲۲ شهریور ماه سال جاری شد.



علیپور با بیان این که «میلاد» نیز به عنوان یکی از اعضای باند تنها در ابتدای خیابان نقش مراقب را ایفا می کرده است گفت: پس از آن که میان «میلاد» و «محسن» اختلافی بوجود می آید، «میلاد» تصمیم می گیرد تا در قبال گرفتن مژدگانی» محسن» را معرفی کند که توسط کارآگاهان دستگیر شد.



سرهنگ علیپور در پایان یاد آور شد: ۵ نفر از اعضای باند جعل هویت نامه رسان پست پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل شدند.