پایان دومین جلسه تحقیقات دادگاه در پرونده قتل ستایش

مجتبی فرح‌بخش با اشاره به برگزاری دومین جلسه تحقیقات مقدماتی از موکلش در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران اظهار کرد: این جلسه امروز (یکشنبه) در خصوص اتهام دوم موکلم به صورت غیر علنی برگزار شد.

وکیل مدافع قاتل ستایش در پاسخ به این سئوال که آیا جلسات تحقیقات مقدماتی همچنان ادامه دارد یا خیر؟ افزود: هنوز دادگاه چیزی اعلام نکرده است.

فرح‌بخش در پاسخ به این سئوال که آیا موکلش نیز در جلسه امروز حضور داشت یا خیر گفت: موکل نیز در جلسه حضور داشت و دفاعیات خود را ارائه کرد.

21 فروردین ماه امسال بود که رسانه‌ها از قتل یک دختربچه شش‌ساله افغانستانی توسط نوجوان 17ساله ایرانی در شهر خیرآباد شهرستان ورامین خبر دادند. متهم این پرونده هم‌اکنون در کانون اصلاح و تربیت به سر می‌برد و پزشکی قانونی نیز ضمن ارائه گزارش علت فوت، سلامت روانی متهم را تأیید کرده است.

در این پرونده علاوه بر اظهارنظر مددکار اجتماعی و نظریه اداره تشخیص هویت ناجا، پرونده شخصیت نیز برای متهم تهیه شده است.

مرتضی یاوری وکیل تسخیری متهم نیز پیشتر گفته که موکلش به‌شدت نادم و پشیمان است.

ابوالقاسم مرادطلب دادستان عمومی و انقلاب ورامین پیشتر در خصوص کیفرخواست صادره در این پرونده گفته بود: در این کیفرخواست در خصوص قتل عمد و جنایت بر میت اظهارنظر شده و در خصوص سایر موارد قرار بر عدم صلاحیت صادر کردیم زیرا طبق قانون جدید آئین دادرسی کیفری، در خصوص مواردی مثل تجاوز به عنف، صفر تا 100 موضوع را دادگاه کیفری یک استان بررسی می‌کند.