سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش با بیان اینکه با شروع ماه مبارک رمضان شاهد راه اندازی کانالهایی برای جمع آوری کمک های نو دوستانه به افراد نیازمند هستیم، تصریح کرد: این افراد شیاد با بارگذاری تصاویر محرومان جامعه در کانالهای تحت مدیریت خود تلاش دارند از حس نو دوستی کاربران سوء استفاده نمایند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از این کانال ها توسط افراد سودجو و شیاد راه اندازی شده است، افزود: هدف این دست کانالها در شبکه های اجتماعی کلاهبرداری از کاربران می باشد.

 

سرهنگ آذردرخش ادامه داد: حتی لینک های و درگاههای موجود در این کانال برای جمع آوری کمکهای نقدی می تواند فیشینگ باشد که اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت ببرند.

 

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه این افراد علاوه بر اشتراک گذاری جمع آوری کمک برای نیازمندان و فقرا در کانالهای شبکه های اجتماعی از شیوه ارسال پیامهای خصوصی نیز استفاده می کنند، گفت: در این ترفند این افراد با اعلام نام و مشخصات دورغین از افراد نیازمند حس نو دوستی کاربران را ترغیب می کنند تا بتوانند از آنها کلاهبرداری بکنند.

 

وی تاکید کرد: بهترین راه برای رساندن کمکهای مادی به دست افراد نیازمند موسساتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و... است که شناخته شده و معتبر می باشد و به هیچ عنوان فریب این کلاهبرداران را نخورند. چرا که کمکهای جمع آوری شده به هیچ عنوان به دست افراد نیازمند نمی رسد.