به گزارش خليج فارس،در اين اطلاعيه با اشاره به افزايش بهاي برق مغازه هاي اين صنف كه مجبور به استفاده از یخچال و دیگر وسایل سرمایشی هستند، آمده است:

" به اطلاع اعضاء محترم تحت پوشش اتحادیه خواروبار و لبنیات شهرستان بوشهر می رساند با توجه به اینکه قریب چهارماه از پیگیری های مکاتبات این اتحادیه با مسئولان دلسوز و توانمند در ارتباط با کاهش تعرفه های بهای برق مصرفی شما عزیزان می گذرد و وعده وعیدهای مدیران مربوطه تاکنون نتیجه بخش و مثمر ثمر نبوده است لذا اعلام می گردد از پرداخت قبوض دریافتی تا اطلاع ثانوی خودداری نمائید. "

ورشکستی مغازه داران با قبض های برق ۲ میلیون تومانی

عباس نامدارزاده رییس اتحادیه خواربار و لبنیات فروشان بوشهری قبل از این گفته بود روز به روز قبض های میلیونی برق این دسته از مغازه داران، آنها را به ورشکستگی نزدیک تر می کند.

وی گفته بود: نمی دانیم چرا مسئولان و نمایندگان استان در مجلس این مسئله را نمی بینند. ۳ ماه از اعتراض و انتقاد صنف خواربار و لبنیات فروشان بوشهر به شرکت برق در خصوص بهای قبوض که به تازگی رقم های ۲ میلیون تومانی را هم پشت سر گذاشته می گذرد، اما فقط وعده و وعید شنیده ایم و اقدامی عملی برای رفع این مشکل ندیده ایم.

اداره برق: بخچال ها را خاموش کنید

نامدارزاده با یادآوری اینکه به دلیل گرمای بوشهر امکان خاموش کردن وسایل سردکننده مغازه ها خصوصا فروشندگان لبنیات وجود ندارد، گفت: مسئولان برقی در واکنش به اعتراض ما درباره قبوض میلیونی که بهای آن دست کم ۵ برابر قبل از هدفمندی یارانه ها شده، پیشنهاد می کنند یخچال های خود را خاموش کنیم، در حالی که این کار منجر به فاسد شدن اجناس می شود.

وی افزود: بهای برق مغازه داران خواربار و لبنیات فروش بوشهر که پس از هدفمندی چندین برابر شده و به دو میلیون تومان هم رسیده، شیب ورشکستی این دسته از مغازه داران را تندتر کرده که موید این حرف افزایش ابطال پروانه های اعضاء در ماههای گذشته می باشد که رشد چند ۲ برابری داشته است.

پیشنهاد صنف برای حل مشکل

نامدارزاده یادآور شد: پیشنهاد مشخص ما این بوده که با توجه به شرایط خاص جنوب، دست کم ۹ ماه از فصل سال بهای برق مصرفی مغازه های این صنف که ناچار به استفاده از وسایل سردکننده هستند را با نرخ هر کیلووات ۱۰ تومان که برای خانگی ها در نظر می گیرند محاسبه شود.

وي گفت: براساس مصوبات مجلس براي هدفمندي يارانه ها، اين اختيار به وزارت نيرو براي موارد خاص داده شده، اما اقدامي در اين خصوص نمي شود.