اساسنامه فراکسیون زنان مجلس نیازمند بازنگری است

فریده اولاد قباد گفت: تاکنون فراکسیون زنان مجلس دهم 4 جلسه تشکیل داده است و به نظر بنده موضوعاتی مانند زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و زنان آسیب دیده اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد و مسائلی مانند کارآفرینی برای این افراد از ضروریاتی است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: کارآفرینی برای این افراد می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد بیمه زنان خانه‌دار و پیگیری امنیت اجتماعی زنان در جامعه از جمله موضوعاتی است که باید در اولویت قرار گیرد. زنان نیمی از جمعیت کشور هستند و ما زنان توانمند، ایثارگر و کارآفرین زیادی داریم که باید از توانمندی‌های آنها جهت رشد و رسیدن به توسعه پایدار استفاده کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: تمام نمایندگان زن مجلس دهم عضو فراکسیون زنان مجلس شده‌اند اما فعلا هیأت رئیسه و سخنگوی فراکسیون مشخص نشده‌اند و امیدواریم تا هفته آینده مشخص شود، در یکی از جلسات موضوع بازنگری اساسنامه فراکسیون زنان مطرح شد با توجه به اینکه هم اکنون 17 نماینده زن مجلس عضو این فراکسیون شده‌اند بنابراین تغییراتی در اساسنامه باید ایجاد شود.

اولاد قباد اظهار داشت: همچنین ممکن است کمیته‌هایی مانند کمیته فرهنگی، اجتماعی، ورزش و جوانان، محیط زیست، اقتصادی، توانمندسازی، اشتغالزایی و کمیته قضایی و حقوقی نیز تشکیل شود.