به گزارش میراث آریا معاون گردشگري استان مرکزي با بيان اين مطلب تصريح کرد: با کيفيتترين سوغات محلي شهر نراق محصولي است به نام جوزقند که در گذشته از اين محصول به دليل بالا بودن ميزان کالري و حجم کم به عنوان جيرهجنگي استفاده ميکردند.

«مجتبی رضوانی» ادامه داد: در راستای توسعه و ترویج صنعت گردشگری شهر نراق در کنار مرمت، ساماندهی و بازسازی بافت تاریخی اهتمام جدی به احیای صنایع‌دستی و سوغات محلی این شهر از جمله جوزقند شده است.

قائم‌مقام میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: به این منظور هم‌اکنون بیش از ۵۰ کارگاه خانگی در شهر نراق در زمینه تولید و عرضه جوزقند به بازار مصرف فعال هستند.

او با بیان اینکه از جوزقند می‌توان به عنوان گران‌ترین شیرینی محلی ایران نام برد و این موضوع بیانگر کیفیت و ارزش بالای غذایی آن است، گفت: در حال حاضر این سوغات با حداقل کیلویی ۲۵ هزار تومان و حداکثر ۵۰ هزار تومان در انواع مختلف آلویی، گلابی، هلو، زردآلو و انجیر به فروش می‌رسد.

«رضوانی» خاطرنشان کرد: چنانچه زمینه تولید انبوه این محصول در قالب شرکت‌های تعاونی فراهم شود، ضمن ایجاد زمینه صادرات به ایجاد حداقل ۱۰۰ شغل برای بانوان جویای کار نراقی کمک می‌کند.

هفته فرهنگي استان مرکزي از امروز سوم تا جمعه هشتم مهرماه در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد پذيراي علاقهمندان است.