امروز(یکشنبه) جمعی از اصحاب رسانه به همت جمعیت هلال احمر کشور برای آگاهی از روند درمان سارا عبدالمالکی عضو تیم ملی راگبی که سال گذشته بر اثر سانحه تصادف به شدت آسیب دید در محل توانبخشی نور افشار حاضر شدند.

 اسماعیلی درمانگر توانبخشی نور افشار در خصوص وضعیت جسمانی سارا عبدالملکیان گفت :نزدیک به دو هفته است که وی به وسیله ریس و دستگاه هند ریل روی پای خود ایستاده البته در تلاش هستیم به مرور زمان ریس را از مراحل درمان او حذف کنیم .

همچنین روح الله نوریان سرپرست توانبخشی نور افشار در خصوص وضعیت جسمانی این بانوی ملی پوش بیان کرد: روزی که سارا عبدالملکیان به مرکز توانبخشی آمد اقدامات عمل جراحی وی انجام شد و وجود اراده قوی در او سبب شد دوره اول درمان بازتوانی به صورت بستری به خوبی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: البته در این میان چهار عمل اصلاحی بر روی بدن بیمار انجام شد که پس از آن با کمک دستگاه های  پیشرفته و درمانگران حرفه ای درمان به صورت سرپایی آغاز شد.

نوریان درباره برنامه درمانی سارا عبدالمالکی اظهار داشت: وی سیر بهبودی مناسبی را طی کرده است و در نظر داریم با تقویت اندام فوقانی راه رفتن بیمار به کمک واکر را محقق کنیم.

 

*عیادت وزیر بهداشت منجر به پرداخت مبلغی از هزینه های درمان توسط وزارت ورزش و جوانان شد

در ادامه این نشست سارا عبدالمالکی با بیان اینکه وضعیت جسمانی ام نسبت به قبل بسیار بهتر شده است، گفت: آرزوی بازگشت به تیم راگبی را دارم و در صورت بهبود بر می گردم.

عضو تیم ملی راگبی در خصوص هزینه های درمان خود بیان کرد: هزینه های درمانم بسیار بالا است اما خوشبختانه با کمک مردم  و تقبل وزارت ورزش و جوانان مقداری از هزینه ها پرداخت شد.

 همچنین مریم ابوترابیان، مادر سارا عبدالملکیان اظهار داشت: در ابتدا فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان کمک مالی نکردند اما با حضور و عیادت دکتر هاشمی وزیر بهداشت و سفارش او، کمک هایی از سوی این وزارت خانه برای هزینه های درمانی سارا پرداخت شد.

گفتنی است؛ سال 94 سارا عبدالمالکی عضو تیم ملی راگبی بانوان بر اثر سانحه تصادف در شهرکرد به شدت آسیب دید و تحت جراحی 6 عمل سنگین ریه، ستون فقرات، نخاع، کتف و... قرار گرفت.