عصبانیت وزیر بهداشت از طرح تحقیق و تفحص/ از زیر مجموعه خودتان هم تحقیق و تفحص کنید

گروه اجتماعی- سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه علنی صبح امروز حاضر شد تا به نمایندگان در خصوص عملکرد و وظایف خود گزارش دهد.

به گزارش افکارنیوز، وی سخنان خود را در 2 بخش ارائه کرد. بعد از بخش اول سخنانش برخی از نمایندگان نیز به ارائه دیدگاههای خود پرداختند.

قبل از آغاز بخش دوم سخنان وزیر بهداشت، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 29 به انتقاد از عملکرد قاضی زاده پرداخت و گفت: متاسفانه اقدام وزیر بهداشت در طرح تحول سلامت مانند برخوردی بود که احمدی نژاد با بودجه کرد که به تشدید اختلاف طبقاتی بین پزشکان منجر شد.

وی  در ادامه از تصمیم نمایندگان به تحقیق و تفحص از این وزارتخانه خبر داد  و افزود: ما به استناد ماده 214 آئین نامه داخلی مجلس طرح تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت را تقدیم کرده ایم از این رو درخواست داریم دستور بدهید تا این تفحص در دستورکار کمیسیون بهداشت قرار بگیرد.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: نیازی به طرح اخطار در این باره نبود اما موضوع تفحص از این طرح را پیگیری می‌کنیم.‌

بعد از این اخطار، وزیر بهداشت پشت تریبون مجلس قرار تا بخش دوم سخنانش را ارائه کند.

وی در این بخش از سخنان خود چندین بار غیر مستقیم به اظهارات قاضی پور و تحقیق و تفحص از وزارتخانه تحت امرش اشاره کرد و واکنش نشان داد.

دکتر قاضی زاده در در بخشی از سخنان خود به میزان پرداختی حقوق به پرستاران، پزشکان و کارکنان بیمارستانها اشاره کرد و رقم های دریافتی آنها را ذکر می کرد و سپس به نمایندگان گفت: «بروید  تحقیق و تفحص کنید»، «هزار بار تحقیق و تفحص کنید»، «وضعیت جاهای دیگر هم به همین روال است. از زیر مجموعه خودتان هم تحقیق و تفحص کنید» «تحقیق و تفحص کنید و گزارش آنرا در صحن مجلس قرائت کنید». «ما از هر تحقیق و تفحص و بازرسی استقبال می‌کنیم؛ چراکه ریگی به کفش‌مان نیست».

وزیر بهداشت این جملات را در بین سخنان خود بیان کرد. در هر حال اینها بخشی از جملات وزیر بهداشت در صحن مجلس و واکنش به اظهارات قاضی پور است.

بیان این جملات ظرف چند دقیقه و آن هم بعد از یک اخطار قانون اساسی نشان از ناراحتی و عصبانیت ویر داشت.