به گزارش برنا، با یک لبخند زیبا چهرهای زیبا را تجربه کنید، کاشت دندان بدون نیاز به جراحی، کاشت دندان در حداقل زمان، احساس داشتن یک دندان واقعی را تجربه کنید! همه این ها تبلیغات مراکز دندانپزشکی برای جذب مشتری است. تبلیغاتی که هر آدمی را به کاشت دندان تشویق میکند.

کاشت دندان یا ایمپلنت در واقع کاشت پایه پیچ مانندی در استخوان فک بیمار است که پروتز دندان نهایتا روی آن سوار می‌شود و به گفته شعبانی فارغ التحصیل دندان‌پزشکی برای افرادی مناسب است که از بهداشت دهان و دندان خوبی برخوردارند و اگر فرد در بهداشت دندان کوتاهی کند ممکن است به محل کاشت آسیب برسد.

با این حال رهایی از دست روکش‌های دندان که غالبا بعد از گذشت مدت زمان مشخصی تغییر رنگ می‌دهند و در برخی موارد باعثایجاد بوی بد دهان می‌شود وسوسه‌ای است که دست از سر بی دندان‌ها برنمی دارد.

نکته جالب در این تبلیغات این است که بیشتر مراکز از گفتن هزینه نهایی کاشت دندان قبل از ویزیت خودداری می‌کنند و به قول منشی یکی از این مراکز ترجیح می‌دهند تا بعد از مشاوره رایگان درباره قیمت صحبت شود.

با این همه هزینه کاشت دندان گویا تابع شرایط خاصی است و همه چیز به بیمار بستگی دارد.

با یک جلسه کار کاشت انجام خواهد شد! این را هاشمی منشی یکی از مراکز دندان‌پزشکی به خبرنگار برنا می‌گوید و تاکید می‌کند: هیچ محدودیتی برای کاشت وجود ندارد و یا یک جلسه کار کاشت به پایان می‌رسد. ویزیت اولیه رایگان است و هزینه کاشت هر پایه بین ۱ تا ۱.۵ میلیون است. البته این درصورتی است که استخوان فک نیاز به ترمیم نداشته باشد.

هر چند که برخی مراکز برای جلب مشتری ادعا می‌کنند که کاشت دندان یا ایمپلنت با یک جلسه انجام خواهد شد اما پهلوان منشی یک از مراکز در این باره به خبرنگار برنا توضیح می دهد: این عمل هم مثل هر جراحی دیگر نیاز به زمان دارد و بعد از کاشت پیچ‌ها در دندان باید سه تا چهار ماه زمان صرف کرد تا پیچ‌ها جوش بخورند!هزینه ها تابع شرایط بیمار است و ممکن است فرد نیاز به اعمال حراجی پیش نیاز داشته باشد. با این حال هزینه کاشت بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان است.

کاشت توسط پزشک جراح فک و صورت انجام می‌شود و چون بیماران از طرف مرکز ما معرفی می‌شوند هزینه کمتری دریافت می‌کند وگرنه از بیمارانی که به صورت خصوصی مراجعه می‌کنند همان هزینه رایج را دریافت می‌کنند. در واقع به بیماران ما تخفیف می‌دهند!

چند دندان بکارید تخفیف بگیرید! با توجه به هزینه بالای کاشت دندان برخی از مراکز با این ترفند‌ها مشتری جلب می‌کنند و برای کاشت چند دندان به ازای ۱.۵ میلیون تومان برای هر پایه ۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند!البته این درحالی است که استخوان فک مشکلی نداشته باشد.

نمی‌توان قیمت نهایی را اعلام کرد، تو را خدا حضوری تشریف بیاورید، کشاندن بیمار به مطب شگرد دیگر برخی از مراکز است.

حتماباید حضوری تشریف بیاورید! این را منشی یکی از مراکز می‌گوید و ادامه می‎دهد: دکتر بعد از معاینه درباره قیمت صحبت خواهد کرد در غیر این صورت از گفتن قیمت معذوریم.

استفاده از پودر استخوان طبیعی برای ترمیم اشکالات استخوان فک، استفاده از مواد کاملا خارجی و دادن کارت ضمانتنامه درمان به بیماران و کاشت دندان با پرداخت اقساط ... تکنیکهای دیگری برای جلب مشتری است که البته هزینه جداگانه ای هم دارد و در نهایت در قیمت کاشت دندان تاثیر میگذارد که معمولا بین یک تا دو میلیون تومان است!پس اگر یکی از طرفداران کاشت دندان هستید اول از پر پول بودن جیب تان مطمئن شده و بعد راهی مراکز کاشت دندان شوید.