اظهارات رئیس پلیس تهران در شورا

اقبال شاکری با اشاره به گزارش فرمانده انتظامی تهران بزرگ در صحن شورای شهر تهران گفت: سردار ساجدی نیا گزارشی در خصوص جرایم و بزهکاری هایی که در شهر تهران رخ می دهد به طور آماری به اعضای شورا ارائه کرد. همچنین وی از هماهنگی های شهرداری با نیروی انتظامی در سطح محلات تشکر کرد و تقاضا داشت قوه قضائیه همکاری بیشتری با پلیس داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر مجرمانی که توسط نیروی انتظامی دستگیر می شوند به راحتی آزاد نشوند تاثیر بالایی در جرایم دارند. بر اساس آمارهایی که ساجدی نیا در صحن شورا ارائه کرد فضای مجازی یکی از موضوعات جدیدی است که به عنوان بستر جرم خیز  مطرح است همچنین معتادان متجاهر، باندهای بزهکاری و تغییر روش بزهکاران از دیگر مواردی بود که در گزارش فرمانده انتظامی تهران به آن اشاره شد.

شاکری با اشاره به  گسترش زمینه های بزهکاری در پایتخت گفت: به گفته فرمانده نیروی انتظامی تهران بزهکاران در تمامی موضوعات ورود پیدا کرده و شیوه کار خود را عوض کردند در فضای مجازی حضور بزهکاران را از لباس، پوشاک، اسباب بازی کودکان می بینیم تا مواد مخدر و ...

عضو شورای شهر تهران بر اساس سخنان ساجدی نیا از تاثیر ایجاد معاونت اجتماعی و تجهیز کلانتری ها به دوربین بر کاهش پرونده ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از درگیری ها در کلانتری ها حل و فصل می شود.

وی همچنین به موضوع پاکسازی محله هرندی اشاره کرد و گفت: بر اساس سخنان فرمانده انتظامی تهران، جمع آوری معتادان دشوار نیست اما مشکل اصلی آن است که بعد از جمع آوری قرار است با آنها چه کنیم و آیا دوباره این بزهکاران به محله بازنمی گردند؟

شاکری، درگیری فیزیکی و گسترش باندهای خلافکاری و تغییر روش بزهکاری را از مواردی عنوان کرد که ساجدی نیا در گزارش خود به آن اشاره کرده است.