هشدار آقای رئیس در خصوص نشست زمین در پایتخت

مهدی چمران در دویست و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اول تیرماه به عنوان هفته صرفه‌جویی در آب است و کشور ما 15 سال است که دچار خشکسالی شده و به شدت از این موضوع رنج می‌بریم.

وی گفت: ساکنان روستاها به شهرها و اطراف شهرها با عنوان حاشیه نشینی روی آوردند که این موضوع مشکلاتی را برای شهرهای بزرگ از جمله تهران به وجود آوده است.

چمران با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب در کلان‌شهری همچون تهران یکی از وظایف اصلی ماست، گفت: باید در مصرف هرچیزی صرفه‌جویی داشت بخصوص در مصرف آب که با کمبود این مایه حیات مواجه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: باید از اسراف هرچیزی جلوگیری کرد و معاون شهردار تهران اخیراً عنوان کرده بود که چه میزان غذا به دور ریخته می‌شود که این یک فاجعه است.

چمران بیان داشت: کاهش منابع آبی زیرزمینی موجب نشست زمین شده است و باید در این خصوص نیز مدیریت شهری چاره‌ای بیاندیشد چرا که با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اقدام اخیر کشور بحرین نیز گفت: لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر روحانی و شیعه بحرین یکی از اقدامات غلط و کارهای بسیار نسنجیده مسئولین بحرین است که توصیه می‌کنیم این افراد به عقل بیایند و این برخوردهای خشن و قومیتی را با مردم بحرین نداشته باشند و در غیر این صورت با پیامدهای بدی مواجه خواهند شد.

چمران خاطرنشان کرد: مهدی علیرضایی نیز چند وقتی است در بیمارستان بستری شده است که برای این خبرنگار شفای خیر از خداوند می‌خواهیم.