جلسه۳ ساعته رهبری با نهادهای دخیل در امر اعتیاد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر  در جمع خبرنگاران درباره توقع مقام معظم رهبری از دستگاه های مرتبط در امر مبارزه با اعتیاد در جامعه و وضعیت کنونی برخورد با معضل اعتیاد و آسیب های حاصل از آن گفت: اخیرا سه جلسه سه ساعته در حضور مقام معظم رهبری درباره این موضوع انجام شده است که در دو جلسه ابتدایی گزارشی از وضعیت موجود در کشور به ایشان ارائه شد و در جلسه نهایی نیز تصمیم گیری های برای حل این مسائل انجام شد.

وی گفت: در جلسه نهایی با حضور رهبر معظم انقلاب مقرر شد ۶ ماه پس از جلسه اول یعنی در اوایل آبان ماه جلسه دیگری برگزار شود تا هر یک از دستگاه ها گزارش مفصل و کاملی از اقدامات و فعالیت هایی که در این ۶ ماهه انجام داده اند، ارائه کنند.

وزیر کشور گفت: وزارت کشور به عنوان متولی شورای اجتماعی مامور شده تا هماهنگی های لازم برای انجام اقدامات محوله و تقسیم کار را انجام دهد و گزارش عملکرد را از تک تک دستگاه های عضو بگیرد و جمع بندی کند.

وزیر کشور در خصوص معرفی نهادها و دستگاه های کم کار که با اهمال کاری باعث به وجود آمدن شرایط جدی شدند نیز گفت: در جلسات برگزار شده بحث بر آن بود که روند کلی در این حوزه باید با اقدامات جدی تر و منسجم تر ادامه پیدا کند و این موضوع مختص نهاد خاصی نیست.

کاهش ورود پیش سازهای مواد مخدر به کشور

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره افزایش میزان مصرف مواد مخدر صنعتی نیز در کشور گفت: خوشبختانه در سال گذشته توفیقات خوبی در این زمینه داشتیم و با سخت گیری هایی که انجام شد، اولا شاهد کاهش ورود پیش سازها به کشور بودیم، ثانیا شاهد افزایش کشفیات بودیم تا جایی که قیمت هر کیلو مواد مخدر صنعتی از ۲۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان رسید. البته در پایان سال گذشته به دلیل واردات این مواد در شرق کشور شاهد افت قیمت مواد صنعتی تا قیمت ۵۵ میلیون تومان بودیم ولی در مجموع اقدامات ستاد مبرزه با مواد مخدر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر باعث شد اقدامات خوبی در امر پیشگیری و کاهش تقاضا در سطح کشور انجام شود.

وی با اعلام اینکه بحث برخورد با اعتیاد و جلوگیری از گسترش آن در جمعه جزو تاکیدات اساسی مقام معظم رهبری بوده است، افزود: همه دستگاه های ذیربط تلاش کرده اند تا با بهره گیری از تمام توان در امر مبارزه با مواد مخدر، ستاد مبارزه با مواد مخدر را یاری کنند.