سراج: مشکل آلودگی فقط مربوط به داعش نیست

قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور امشب در برنامه تیتر امشب که از شبکه خبر به صورت زنده پخش شد با اعلام این مطلب افزود: در بحث آلودگی هوا کارهای خوبی انجام شده 11 وزارت خانه سازمان و شهرداری با بالاترین مقام مکاتبه کرده ایم.

وی افزود: سعی می کنیم آبروی کسی را بی جهت نبریم، یک وزارتخانه از 10 وظیفه 5 تا را انجام نداده توضیح خواستیم، منتظر پاسخ ها هستیم نتیجه عمل خود را به اطلاع مردم می رسانیم.

سراج گفت: ما حتی در بحث ریزگردها در خوزستان کردستان ورود کردیم قطعا دستگاه های داخلی هم نقصر هستند نمی شود گفت فقط چون داعش آنجاست ما مسئولان را بازخواست می کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در رابطه با بحث آلودگی ها ناشی از خودرو ملزم کردیم ماشین ها باید بروند معاینه اگر مشکل دارد ماشین را بخوابانند این کار را نکنند برخورد میشود.

وی افزود: در بحث قراردادهای جدید نفتی 13 مورد اشکال گرفتیم وزیر وعده داد رفع اشکال می کند، غیر از دو مورد بقیه را تمکین کردند ما آن دو مورد را هم پیگیری می کنیم.

سراج در خصوص فرارهای مالیاتی گفت: ما در این موضوع هم وارد شده ایم، قرار بود سامانه ای راه اندازی شود در این خصوص که به تعویق افتاده، افرادی با فاکتورهای سوری درست می کنند و می خواهند یک شبه ره صد ساله بروند.

وی افزود: پرونده ای بود که من شخصا حکم جلب فرد را صادر کردم، فرد توبره ای پشتش بسته بود فرد ساده ای که او را به اتاق بازرگانی برده بودند و رقم بالایی به نامش کالا صادر شده بود .همه مدارک و مستندات به نام این فرد بود..شخص اصلی را موفق شدیم شناسایی کنیم که یک وانت پرونده اظهارنامه های گمرکی اش بود

سراج گفت: متخلفان شگردهای پیچیده ای دارند، متاسفانه شرکت های سوری، فروش اوراق و مهرهای جعلی زباد شده اخیرا حدود 200 تا 300 مهر جعلی ضبط کردیم