به گزارش خبرنگار ما، صبح شنبه - ۱۷ مهر - مردی هراسان در تماس با پلیس رشت، از قتل دختر، داماد و نوه‌اش خبر داد. بلافاصله گروهی از کارآگاهان همراه بازپرس جنایی خود را به خانه ویلایی شماره ۱۳ منطقه گلسار رساندند.
در تحقیقات مقدماتی مشخص شد صاحبخانه ۴۶ ساله، همسر ۴۴ ساله و پسر ۱۷ ساله‌اش قربانی جنایت مرموز شده‌اند.
شواهد نشان می‌داد قاتل یا عاملان جنایت بدون هیچ درگیری وارد خانه شده و جنایت را کلید زده‌اند. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان درباره این جنایت به خبرنگار ما گفت: وجود جعبه شیرینی و لوازم پذیرایی در خانه، از احتمال قتل به دست میهمانی آشنا حکایت دارد که هم اکنون کارآگاهان در این باره نیز تحقیق می‌کنند.
وی درباره انگیزه جنایت هم اظهار داشت: با توجه به اوضاع مالی صاحبخانه، ابتدا احتمال قتل با انگیزه سرقت مطرح شد اما عاملان جنایت در حالی که بیش از ۵۰۰ میلیون تومان فرش، پول و طلا در خانه بود، بدون سرقت گریخته‌اند. هم اکنون نیز کارآگاهان سرگرم تحقیقات جنایی برای کشف این جنایت هستند. حال آن که با توجه به نحوه قتل، به نظر می‌رسد اعضای خانواده، قربانی انتقام کور شده‌اند. سرهنگ کریمی با رد شایعات درباره وقوع قتل‌های سریالی در رشت، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از دلیل و انگیزه این جنایت و یا شناسایی عاملان قتل، بلافاصله موضوع را به پلیس آگاهی اطلاع دهند.


قدم به قدم با کارآگاهان در تعقیب دزدان مسلح

اعضای شبکه دزدان مسلح طلافروشی، در عملیات مشترک کارآگاهان پلیس سه استان کشور دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار ما، پرونده این دزدی‌ها از غروب سوم مهر امسال همزمان با سرقت یک خودرو در همدان در دستور کار پلیس قرار گرفت. شاکی به مأموران گفت: ساعاتی قبل سه مرد خشن سد راهم شده و با تهدید، خودروی «پژو» ی مرا سرقت کردند. پس از بررسی‌های مقدماتی مشخصات خودرو در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت. در حالی که هیچ ردی از سارقان در دست نبود، مأموران چهارم مهر از دستبرد مسلحانه به یک طلافروشی در شهرستان ملایر باخبر شدند. کارآگاهان پس از حضور در محل دریافتند چهار سارق مسلح با ورود به طلافروشی و شلیک دو گلوله به صاحب مغازه و مجروح کردن او، بیش از سه کیلو طلا سرقت کرده و گریخته‌اند. این در حالی بود که شاهدان در تحقیقات اظهار داشتند دزدان پس از سرقت سوار بر یک دستگاه خودروی پژو فرار کردند. با کشف این سرنخ، تحقیقات بر روی خودروی پژو متمرکز شد تا اینکه ردیابی پلاک خودرو نشان داد سارقان طلافروشی و دزد خودروی پژو در همدان، همگی از اعضای یک شبکه هستند. سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان با ردیابی‌های تخصصی اعضای شبکه را در استان‌های کرمانشاه و خراسان رضوی شناسایی کرده و در عملیات‌های جداگانه دزدان مسلح را دستگیر کردند. هم‌اکنون تحقیقات از اعضای شبکه در اداره آگاهی همدان ادامه دارد.


حکم قصاص قاتل سانازکوچولو

زن جوان که دختر ۵ ساله خواهر شوهرش را در جنایتی هولناک به قتل رساند با حکم دادگاه محکوم به مرگ شد.

«سهیلا» زن دایی ۲۶ ساله بعدازظهر دوشنبه ۱۶ آذر ۸۸، «ساناز» مقتول را هنگام بازی با دختر دایی شش ماهه‌اش خفه کرد و جسدش را به آتش کشید. عامل جنایت سپس دست و پای فرزند شیرخواره‌اش را نیز بست تا با صحنه‌سازی اطرافیانش را گمراه کند. بعد هم وانمود کرد ۲ مرد نقابدار خشن دست به جنایت زده و گریخته‌اند. با این حال پس از حدود ۱۱ روز، زن جوان لب به اعتراف گشود و به جنایت هولناک اعتراف کرد. وی رفتارهای تحقیرآمیز خانواده خود و شوهرش را در این جنایت تأثیرگذار دانست و اقرار کرد برای انتقامجویی، «ساناز» را به قتل رسانده است. «سهیلا» زمانی که برای محاکمه در برابر ۵ قاضی دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت ضمن اعتراف صریح به قتل از قضات خواست هرچه زودتر مقدمات اعدامش را فراهم کنند. قاضی «محمدسلطان همتیار» رئیس و ۴ قاضی مستشار شعبه ۱۱۳ نیز پس از پایان دفاعیات متهم و با توجه به درخواست اولیای دم به اتفاق آرا حکم به اعدام متهم دادند.


فرجام پرونده مرگ داماد زیر چرخ خودروی پدرزن

مرد عصبانی که متهم است پس از مشاجره لفظی، دامادش را در تصادف عمدی از پا درآورده است، از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران به قصاص اعدام محکوم شد. به گزارش خبرنگار ما، شامگاه ۷ تیر ۸۸ رانندگان خودروهای عبوری در کرج، تلفنی پلیس ۱۱۰ را در جریان کشف جسد مرد ناشناسی حوالی شهرک اندیشه شهریار قرار دادند. مأموران پس از حضور در محل حادثه دریافتند مرد جوان به دلیل نامعلوم پس از برخورد با خودروهای عبوری جان باخته است. پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی و همزمان با کشف هویت قربانی، کارآگاهان به اختلاف شدید «امیرعباس» مقتول و پدرزنش و مشاجره آنها در شب حادثه پی بردند. آنها همچنین دریافتند یکی از آینه‌های خودروی پدرزن شکسته است. «مطلب» متهم پس از دستگیری مدعی شد شب حادثه با دامادش درگیر شده و ناگهان «امیرعباس» بر اثر بی‌احتیاطی با خودروی وی برخورد کرده و جان سپرده است.

در جلسه محاکمه متهم که در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی «نورالله عزیزمحمدی» برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان ضمن تشریح کیفرخواست، خواستار مجازات قانونی متهم به اتهام قتل عمد شد. اولیای دم نیز تقاضای قصاص کردند. همسر مقتول گفت: با وجود مشکلات زیاد، به شوهرم علاقه داشتم و می‌خواستم در کنارش زندگی کنم. شب حادثه وقتی به دیدنم آمد، پدرم مرا داخل اتاق حبس کرد و آنها از فاصله دور با هم درگیری لفظی پیدا کردند، سپس پدرم با پرتاب چوب و آجر، شوهرم را از خانه بیرون کرد و او هم سوار بر خودرو از آنجا دور شد. چند دقیقه بعد پدرم در جهت خلاف خیابان به تعقیب شوهرم پرداخت و نیمه‌های شب هم هراسان برگشت. در ادامه دادگاه متهم در دفاع از خود گفت: دامادم معتاد بود و نمی‌خواستم دخترم به خانه‌اش برگردد. شب حادثه پس از درگیری لفظی برای شکایت به طرف کلانتری می‌رفتم که او با چوب به طرفم آمد و پس از برخورد با خودرویم چندین متر پرتاب شد و خودروهای دیگر هم از روی پیکرش عبور کردند. با دریافت آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، هیأت قضایی دادگاه پس از شور، با رد دفاعیات متهم، او را به اتفاق آرا به قصاص نفس محکوم کردند.