فردی که ماه‌ها حقوق نامتعارف گرفته، صلاحیت مدیریت در کشور را ندارد

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد منتظری دادستان کل کشور در نشست خبری که امروز(یکشنبه )به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد،اظهار داشت: در آستانه شب 7تیر ماه قرار داریم که مصادف با حادثه انفجار غم انگیز دفتر حذب جمهوری اسلامی است با هدایت و برنامه استکبار جهانی و عوامل سر سپرده استکبار جهانی قرار داریم که طی آن تعداد زیادی از شخصیت ها و نخبگان کشور از جمله آیت الله شهید بهشتی را از دست دادیم.

 

وی افزود: سرمایه های زیادی را دشمن از ما گرفت اما همان گونه که تاریخ اسلام نشان داده خون شهدا باعث قوام اسلام شده و تین حادثه نیز اگر چه غم انگیز بود اما مانند خون سایر شهدا باعث تثبیت و قوام نظام اسلامی کشور شد و امیدواریم بتوانیم پاسدار خوبی برای تون شهدا باشیم.

 

دادستان کل کشور گفت: هفته قوه قضاییه فرصت خوبی برای این است که مسولان کشور و قوه قضاییه بتوانند از این بستر استفاده کنند تا هم در اتقان مسایل و هم بیان خدماتی که در طول این سالها انجام شده است بررسی کنند و البته مشکلاتی وجود دارد که موجب نارضیاتی مردم می شود که به حق است اما اگر مردم با قوه قضاییه در ارتباط باشند می توانند انتظارات خود را یا امکانات این قوه هماهنگ کنند که در این صورت سطح گله مندی کاهش می یابد.

 

دادستان کل کشور در ادامه گفت:‌ حق و انصاف این است مدیری که ماه‌ها و سال‌ها چنین حقوق‌های میلیونی را دریافت کرده صلاحیت مدیریت در نظام جمهوری اسلامی را ندارد. 
 
وی افزود :‌ اگر این حقوق ها در چهارچوب مقررات قانونی باشد و اگر قانون اجازه دهد حرفی نیست اما قانون دریافت چنین حقوق‌هایی را نمی‌دهد امیدواریم دولت در این زمینه 3 کار انجام دهد اولاً این پول‌ها را که به صورت ناروا و گزاف به افراد داده شده به صندوق بیت المال باز گرداند، ثانیاً چنین مدیرانی را در هر پست و جایگاهی که هستند عزل کند چراکه ما در کشور قحط والرجال نداریم که کارها روی زمین بماند و ثالثا هرچه زودتر در ارتباط با اصلاح قانون و یا هیئت‌هایی که حاضر هستند چنین تصمیماتی را بگریند این اصلاحیه را دولت انجام دهد تا کسی نتواند در تصمیمی که خودش ذینفع است برای خودشان تصمیم بگیرند. 
 
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید براینکه نظارت یک امر ضروری است تصریح کرد: علاوه بر سازمان بازرسی کل کشور که مسئولیت نظارت را برعهده دارد، دستگاه‌های نظارتی هم باید به موقع این پیگیری‌ها را می‌کردند. 
 
وی بیان داشت: دیوان محاسبات و دیگر مراکز موضوع پرداخت‌ها را به موقع رصد نکرده‌اند چرا که اگر به موقع رصد هنچا انجام می‌شد در ماه‌های اول و دوم می‌توانستند جلوی این فساد را بگیرند. 
 
حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پاسخ به اینکه آیا محیط بانان رابط دادگستری شناخته می‌شوند یا خیر گفت: محیط بانان و سایر نیروهایی که در جهت نظم، انضباط و کارهای امنیتی وظیفه‌ای بر عهده‌شان گذاشته شده و دستگاه‌ قضایی امری را به آن‌ها ارجا می‌دهد مثل نیروهای مسلح و محیط بانان رابط دادگستری شناخته می‌شوند. 
 
دادستان کل کشور افزود: آیین دادرسی جدید بسترهای خوبی را فراهم کرده  و پدیده‌های نو و مسائل جدیدی را تاسیس کرده است که قطعا انجام این مسائل و تاسیسات چه آنچه که در قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها است دفترهای لازم را فراهم کند.