از نفت‌ها یمان چیزی به مردم نیازمند نمی‌رسید؟

فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در همایش تجلیل از حامیان و خیرین نیکوکار که امروز (شنبه) در سالن آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار داشت :امروز تعداد حامیان ما به یک میلیون نفر رسیده و دلیل این اتفاق، پای کار آمدن مردم است.

 

وی تاکید کرد :مددجویان ما کوچک نبوده و بزرگ هستند طوریکه امام خمینی یک موی آنها را به کاخ نشینان نداد و حامیان با کمک خود با خدا در حال معامله هستند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اذعان داشت :من از مسئولیتم بعضی مواقع خجالت میکشم، این چه مسئولیتی است بود که من پذیرفته ام، این همه حامی و ما فقط انفاق آنها را مدیریت می کنیم.

 

فتاح ادامه داد :بحث این دولت و آن دولت نیست، این چه مردم داری است که ما انجام می دهیم؟ندار بودیم؟ یا نفت نداشتیم؟ از نفت هایمان چیزی به مردم نیازمند نمی رسید؟

 

وی خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت :اقتصاد ما نباید فقر آفرین باشد و رکود و تورم به آن دامن زند، چرخ اقتصادی و اشتغال باید طوری باشد که سرانه تولید ملی ما بیشتر شود تا به کسانی که جا مانده اند برسیم.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره جایگاه خیرین نیکوکار بیان داشت :همه عبادت ناب و خالص متعلق به شماست، همه ثواب شبانه روزی برای بانیان و حامیان مددجو هاست و مرحبا به اخلاق و مکتب شما خیرین.

 

فتاح ادامه داد :کمیته امداد خاک پای شما حامیان نیکوکار است و اساسا شما امداد هستید و کار ثواب از آن شما است و در این بین کمیته امداد تنها یک واسطه است که هدایا و کمک های شما خیرین را هدایت می کند.

 

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار در عمرم نتوانستم در راهپیمایی روز قدس شرکت کنم در خصوص دلایل آن بیان داشت :اولین دلیل از دست دادن علی دادمان یک خیر به تمام معنا و طوفان عرصه مددکاری بود.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود :به خاطر دردی که زندگیم را از زمان قبول کردن این مسئولیت تحت الشعاع قرار داده و بیچاره شده ام فتاح گفت :این وادی، وادی بلاست و خوش به حال کسانی که در این وادی قدم گذاشته اند و خوش به روحیه شما.

 

وی تصریح کرد :در دیدار با علما، واژه مشترکی که آنها از آیات و احادیث ذکر کردند، این بود که کار خیرین، بالاترین عبادت است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به آیات آخر منافقون اذعان داشت :خدا در این آیه می فرماید از هر چیزی که به شما داده ام از جمله پول، تحصیل و دارایی انفاق کن، قبل از اینکه مرگ یقه شما را بگیرد و شما به التماس بیافتید که یک مقدار مرگ شما را عقب می انداخت یا شما را به دنیا باز می گرداند تا شما فقط صدقه بدهید.

 

**اهدای نشان والی به برگزیده گان خیر

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره تجلیل از خیرین نیکوکار گفت :در تلاش هستیم تا از حامیان نیازمندان تشکر کنیم تا گامی در جهت رشد فرهنگ انفاق در جامعه برداشته و آن را نشر دهیم
وی با بیان اینکه در مراسم امروز هزار نفر به نمایندگی از یک میلیون حامی خیر در جهت تقدیر و تشکر ما حضور دارند افزود :به نام والی مهر، احیاگر فشارگر مرحوم عبدالله والی نشانی را طراحی و آماده کرده ایم که تقدیم خیرین برگزیده و نیکوکار خواهد شد.

 

در این مراسم از فاطمه تندگویان، زهرا سادات نیری مدیر عامل موسسه عترت فاطمی، مهین کمالی دست مدیر عامل کلبه یاس، وحید صدوقی مدیر عامل شرکت همراه اول، اکبر کساء، علی اکبر آقا پور شورچه از آذربایجان شرقی، رضا شمیرانی مدیر عامل موسسه اشرف انبیاء، حجت الاسلام والمسلمین سید علی نجفی اردبیلی مدیر عامل موسسه خیریه فاطمه الزهرا ؛از جمله کسانی بودند که به عنوان خیرین برگزیده تجلیل شدند

 

*طرح محسنین ولی حمایت از کودکان پدر دار

 

فتاح درخصوص طرح محسنین تصریح کرد :طرح محسنین، حامی کودکانی است که پدر دارند اما به پدر آنها به هر دلیلی از تامین مایحتاج زندگی آنها معذور و ناتوان است.

 

وی افزود :این طرح نشر یافته و در حال جمع آوری حامی برای این از کودکان هستیم.

 

*ماموران خاطی کمیته امداد عزل شدند

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره اقدام ماموران کمیته امداد که بسیار در فضای مجازی منتشر شده اذعان داشت :بیشتر از همه ما ناراحتیم و این کار، ناشایست ولی خطا بوده است و باز هم از مردم معذرت خواهی میکنیم.

 

فتاح افزود :با قاضی ماموران خاطی کمیته امداد صحبت کرده و این مقام عاملان را معلق کرده است وی با اشاره به اینکه اقدام مذکور متضاد با فرهنگ و دین ما است گفت :برخورد لازم با متخلفان انجام شده است

 

**گلریزان برای خرید مسکن

 

در پایان این همایش گلریزانی برای خرید مسکن یک پسر بچه که با مادرش زندگی میکند انجام شد طوریکه خیرین حاضر در این همایش با همراهی یکدیگر مبلغی به میزان 100 میلیون تومان برای خرید منزلی در نظر آباد تهران جمع آوری کردند.

 

این پسربچه به دلیل نبود توان مالی از درس خواندن جا مانده و از آنجایی که پدر این پسر بچه قصد کشتن مادرش را داشته  آنها از هم جدا شده بودند