ناصر رضایی پور اظهار داشت: باید توجه داشت دو وعده اصلی غذا از نگاه حکمای پزشکی پارسی، وعده‌های چاشت (صبحانه) و شام هستند.

به گفته وی این آموزه، پشتوانه قابل‌توجهی هم در روایات به‌ جامانده از پیامبر اکرم و ائمه دارد و برخلاف تصور رایج، همیشه توصیه شده حتماً وعده‌های صبحانه و شام خورده شوند و در صورت تمایل و امکان، وعده ناهار کم خورده شود.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: حذف ناهار فقط برای افراد سالم معتدل‌مزاج ممکن است و جایگزینی آن با سالادهای مرسوم یا سالاد میوه‌ها هم قابل توصیه عمومی نیست.

رضایی پور افزود: بهتر است با رعایت شرایط مزاجی و بدنی خود و در نظر گرفتن عادات پیشین، حجم وعده‌های غذایی را کم کنیم تا از پرخوری و تبعات آن، از جمله چاقی، در امان باشیم.

وی گفت: تنظیم و تعادل ورودی‌ها و خروجی‌های فکری و ذهنی و جسمی بدن و در نظرگرفتن زمانی برای خلوت با خود و خدای خویشتن,کاهش وعده‌های غذایی در افراد سالم گرم‌مزاج به صورت کاهش وعده ناهار یا حذف آن، به‌ویژه در فصل تابستان از عوامل سلامتی هستند.

این متخصص طب سنتی گفت: سردمزاج‌ها هم می‌توانند میزان غذا در هر وعده را کم کنند, خوردن یک نوع غذا در هر وعده و ساده‌خوری همچنین غذاخوردن، فقط در زمان گرسنگی واقعی و پرهیز از پرخوری، باهم‌خوری و برهم‌خوری در غذای اصلی، میوه‌ها و نوشیدنی‌ها نیز از عوامل ارتقاء سلامتی در بدن هستند.