تشویق مردم به مشارکت در فعالیت های اجتماعی با بنرهای تامین جهیزیه

محسن پیرهادی با بیان این مطلب گفت: یکی از اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری این است که ابزارهای خود را برای مشارکت اجتماعی مصرف کند.

وی با استقبال از تبلیغات شهری با موضوع تامین جهیزیه برای ۷۵هزار نوعروس تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: چه چیزی بهتر از این که مدیریت شهری به جای تبلیغاتی که به صورت کلان هدف آن ها مصرف گرایی است، مردم را به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه تشویق کند؟

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: دعوت شهروندان به مشارکت‌های اجتماعی، فعالیت‌های خیریه و به ویژه کمک هزینه جهیزیه بسیار قابل تقدیر است و و در واقع شهرداری باید خود نیز در این اقدامات با چنین تبلیغات محیطی سهیم شود.

وی تاکید کرد: این نوع تبلیغات در سطح شهر و مترو فارغ از اینکه حامیان طرح چه نهادهایی هستند، عملی شایسته است و ما از اینکه شهرداری سهم تبلیغات محیطی خود را به مشارکت‌های اجتماعی و حل مشکلات مردمی اختصاص دهد، استقبال می‌کنیم.

پیرهادی در پاسخ به سوالی درباره میزان تاثیرگذاری این تبلیغات بر حضور مردم در فعالیت‌های خیریه می‌گوید: قطعا این تبلیغات تاثیرگذاری قابل توجهی بر مردم خواهد داشت، همان گونه که پیش از این نیز این تاثیرگذاری را مشاهده کرده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: اولین اثرگذاری آن تلنگری است که به شهروندانی می‌زند که دچار روزمرگی زندگی شده‌اند و درگیر مسائل آن. این تنگر سوالی ایجاد می‌کند که نسبت به هم نوع خود دغدغه داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: از دیدن این تبلیغات و دعوت به کار خیر بسیار لذت بردم به ویژه اینکه دیدم شهرداری تهران به جای تبلیغ بر مواد مصرف و دعوت به مصرف گرایی، مردم را به کار خیری به این زیبایی دعوت کرده است.

وی تاکید کرد: چنین اقداماتی به عقیده من همگرایی بین مردم جامعه ایجاد می‌کند و حس کم به هم‌نوع را در آن‌ها بیدارتر خواهد کرد.

پیرهادی در خاتمه گفت: وظیفه شورای اسلامی شهر تهران، توصیه و برنامه ریزی برای شهرداری است و مدیران شهری مجری آن هستند، شورای شهر می‌تواند چنین موضوعاتی را به شهرداری ابلاغ کند و به این شکل حضور جدی‌تری در فعالیت‌های خیریه داشته باشد.