جلسه مشترک شهرداری و شورا برای اجرای LEZ/ تردد آلاینده ها ممنوع یا پرهزینه

محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به نظر مساعد راهور برای اجرای طرح LEZ پس از اجرای سامانه یکپارچه مراکز معاینه فنی ایران و در صورت در صورت ابلاغ شورای عالی ترافیک عنوان کرد: تا دو هفته آینده کمیته حمل و نقل شورا با معاونت حمل و نقل در مورد اجرای طرح LEZ یا طرح کاهش جلسه ای را برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به این که به منظور سرعت یافتن در اجرا هر آنچه را که مربوط به طرح کاهش است در این جلسه مشترک بررسی خواهیم کرد، گفت: در این طرح تاکید ما بر خودروهای دارای آلایندگی و فاقد آلایندگی است. بر این اساس خودروهایی که آلایندگی بالایی دارند یا به هیچ وجه اجازه تردد در مناطق پر انتشار آلاینده را ندارند یا با پرداخت هزینه بالاتر این اجازه را دریافت می کنند.

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که خودروهای فاقد معاینه فنی و بیشتر آلاینده اکثرا متعلق به اقشار ضعیف است، تاکید کرد: اما نباید از یاد برد که جان مردم در خطر است و با موضوعاتی همانند سرطان کودکان مواجه هستیم.

وی در پایان عنوان کرد: به نظر می رسد اجرای این طرح حتی با وجود انتقاداتی که وجود داشت، طرحی منطقی برای کاهش آلاینده ها در پایتخت است.