گردو خاک در شرق کشور ماندگار است

 براساس آخرین خروجی مدلهای هواشناسی، طی سه روز آینده با نفوذ تدریجی هوای خنک بر روی سواحل شمالی، در استانهای ساحلی خزر، شاهد بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق خواهیم بود. 

از بعداز ظهر سه شنبه علاوه برکاهش دما در نوار شمالی کشور، تشدید بارش و وزش باد شدید در استانهای گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شود. دریای خزر نیز روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج خواهد بود. روز سه شنبه در استان های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

در ساعات بعد از ظهر امروز در برخی مناطق شمالی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان گردوخاک و در استانهای قم، سمنان، مرکزی، جنوب تهران، البرز، قزوین و اصفهان، باد نسبتا شدید و گردوخاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود. 

طی امروز به دلیل وزش باد نسبتا شدید در کشورعراق و انتقال آن به نوارغربی ایران پدیده گردوخاک برای استان های ایلام و خوزستان دور از انتظار نمی باشد. خلیج فارس طی امروز و فردا و شرق دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج می باشند.