به گزارش فارس، حجتالاسلام علیرضا کرمی ظهر امروز در همایش زن، حماسه، دفاع مقدس که در سینما استقلال خرمآباد برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در بیان ویژگیها و نقشهای زنان در دوران دفاع مقدس، گفت: زنان جامعه ما همواره از پیشتازان در عرصههای مختلف بودهاند.
وی نقش دفاعی، پرستاری و رسیدگی به جانبازان، رسیدگی به خانواده معظم‌ شهدا، آماده‌سازی فضای خانه و اجتماع برای حضور مردان در جبهه، پشتیبانی جبهه و جنگ، صبر و استقامت در مقابل از دست دادن فرزند و همسر، پیام‌رسانی شهدا و مقابله با تبلیغ مسموم دشمنان را از جمله نقش‌های بانوان ایران در دوران دفاع مقدس برشمرد.
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ابوالفضل(ع) لرستان گفت: امروز جنگ ما با دشمن یک جنگ سخت‌افزاری و همراه با خشونت نیست که برای همه قابل لمس باشد، بلکه امروز جنگ ما با دشمن در قالب یک جنگ پنهان و نرم است.
وی تصریح کرد: دشمن از راه فرهنگی وارد شده و این وظیفه ما به ویژه دختران و بانوان در مقابله با این تهدید را بسیار مهم کرده است.
حجت‌الاسلام کرمی گفت: اخلاق و رفتار یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دفاع مقدس کشور ایران بود و در دوران دفاع مقدس زنان و مردان با هم از کیان مقدس جمهوری اسلامی دفاع می‌کردند.
در ادامه مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان لرستان با اشاره به رسالت و حرکت حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا گفت: زنان نباید میراثخوار دوران دفاع مقدس باشند بلکه باید با تربیت فرزندان خود میراثدار و مبلغ صفات نیک و ارزشمند آن دوره در جامعه باشند.
روح انگیز جهان افروز افزود: رزمندگانی که با پرتاب کردن خود در میدان‌های مین گذر گاه‌های فتح و ظفر را می‌گشودند دست پروده مادران این مرز و بومند.
وی تصریح کرد: دفاع مقدس آوردگاه پرورش یافتگان مادران الهی با لشگر شیطان بود که تا ابد در تاریخ ایران اسلامی باقی می‌ماند.
هم‌زمان با هفتمین روز از هفته دفاع مقدس که با عنوان خانواده و دفاع مقدس نام‌گذاری شده است، همایش زن، حماسه، دفاع مقدس با همکاری امور بانوان استانداری، بسیج جامعه زنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، اداره کل زندان‌ها، حوزه هنری و اداره کل آموزش و پرورش لرستان و شهرداری و فرمانداری خرم‌آباد در محل سینما استقلال خرم‌آباد برگزار شد.
در این مراسم از تعدادی از بانوان جانباز، همسر شهید و همسر جانباز استان لرستان با اهدای لوح و هدایا تقدیر شد.