« اجاره به شرط تملیک» راه حل فراگیر شدن خودروهای هیبریدی/ماموریت باقیمانده شورا تحویل خطوط هفتگانه مترو

گروه اجتماعی- اسماعیل دوستی نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارنیوز با بیان این که تعداد اندکی خودروهای هیبریدی وارد شده به پایتخت در هتل ها و فرودگاه ها به کار گرفته شده است، عنوان کرد: اما استفاده از این خودروها در خطوط تاکسیرانی با استقبال کمی مواجه است.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی توان مالی بالایی برای از رده خارج کردن خودروهای خود ندارند. حتی اگر شهرداری هم مبلغی را که قول داده است به این تاکسی ها کمک کند اما با توجه به این که هدف نوسازی است نه بازسازی و باید تعدادی خودرو افزوده شود، توان مالی رانندگان روند این موضوع را کند کرده است.

نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا مانع بزرگ نوسازی تاکسی های فرسوده همکاری نکردن بانک ها است، گفت: بانک شهر این آمادگی را دارد که به رانندگان وام بدهد اما رانندگان نیز باید بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند. تصور پرداخت قسط توسط رانندگان مانع استقبال آنها می شود.

وی ادامه داد: راه حل این موضوع این است که شرکت های خصوصی بزرگ تعدادی از این خودروها را وارد کنند و با اجاره به شرط تملیک، رانندگان را در خطوط تاکسیرانی به کار بگیرند.

دوستی در پایان با اشاره به این که شورای چهارم در سال پایانی خود به سر می برد مهم ترین وظیفه باقی مانده در این دوره شورا برای اعضا را توجه ویژه به توسعه حمل و نقل عمومی و رفع گره های ترافیکی عنوان کرد و گفت: در پایان عمر این دوره شورا خطوط 7 گانه مترو باید تکمیل شود.