دما باز هم افزایش می یابد

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در 2 روز آینده وزش باد نسبتاً شدید در شرق کشور به ویژه منطقه زابل تداوم خواهد داشت که گاهی سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

روز یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، البرز شرقی و ارتفاعات شمال شرق‌، در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرقی و شمالی هرمزگان نیز در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، در این مدت شرق دریای عمان مواج است.

از روز سه‌شنبه هفته جاری تا روزهای پایانی هفته، روند افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور به ویژه سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران روز آینده صاف گاهی وزش باد و روز سه‌شنبه صاف پیش‌بینی می‌شود؛ بیشنیه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 27 درجه است.

در 24 ساعت آینده اهواز با دمای 48 درجه بالای صفر و پس از آن خرم‌آباد با دمای 42 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرهای کشور و شهرکرد با دمای 14 درجه بالای صفر و بیرجند و اردبیل با دمای 18 درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرهای کشور هستند.