مسعود قاسمی در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه های قلب و عروق اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علل مرگ و میر انسان ها از جمله ایرانیان است که پیش بینی شده تا سال 2025 این مساله تداوم داشته باشد.

رئیس انجمن آرترواسکلروز ایران افزود: طی 3 دهه اخیر کشور ما به لحاظ علم پزشکی، شمار دستیاران و متخصصان، ابزارهای تشخیصی و دانش پزشکی در حوزه قلب و عروق پیشرفت بسیاری مناسب و خوبی داشته است و قدم های خوبی در زمینه پیشگیری از این بیماری برداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه سن ابتلا به بیماری های قلبی در کشور کاهش یافته است، یادآور شد: آشنایی مردم با عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی می تواند در کاهش آمار بیماران بکاهد.

رئیس هجدهمین کنگره بین‌المللی تازهای قلب و عروق ایران افزود: برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی باید در 3 جهت اقدام مناسب انجام داد. در ابتدا با شیوه تفکر مردم را نسبت به تغذیه و تحرک تغییر داد و آنها را به رعایت الگوی غذایی سالم و داشتن تحرک تشویق کرد که بهترین روش موفقیت در این راه استفاده از برنامه های گفتاری، نوشتار، تصویری و رسانه ها است.

قاسمی راه دوم را پیشگیری اولیه با دیدگاه پزشکی دانست و عنوان کرد: پیشگیری اولیه بدان معناست که باید افراد در معرض خطر را شناسایی کرد.

وی افزود: افراد دارای زمینه بیماری های فشار خون، قند خون، داشتن سابقه بیماری قلبی و ... در معرض خطر هستند که باید برای پیشگیری اقدام کنند.

فلوشیپ فوق تخصصی آنژیوپلاستی پیشگیری ثانویه را سومین راه برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی معرفی کرد و گفت: بیمارانی که سابقه جراحی و نارسایی داشتند باید برای پیشگیری از بروز مجدد بیماری تحت نظر پزشک باشند. هجدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران از 23 تا 26 شهریور در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.iranathero.ir مراجعه کنند.