برجام اقدام بزرگ در وضعیت فعلی کشور بود

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در کنگره ملی پرسش مهر شانزدهم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: برجام اقدام بسیار بزرگی در وضعیت فعلی کشور است و به ملت ایران توفیق موفقیت مذاکرات را تبریک می‌گویم.

وی افزود: آموزش و پرورش کارکردها و ساحت‌های مختلفی در تربیت دارد که که یکی از ساحت‌های جدی تربیت در آموزش و پرورش به استناد سند تحول، تربیت سیاسی و اجتماعی است.

فانی با بیان اینکه یقیناً اقدام اساسی پرسش مهر می‌تواند گام مؤثری در پرورش روحیه پرسشگری باشد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برنامه‌های متعدد و متنوعی در تربیت سیاسی و اجتماعی دارد و پرسش مهر یک حلقه‌ای از این تربیت سیاسی و اجتماعی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحلیل می‌تواند توانایی نقد را در بین دانش‌آموزان تقویت کند، گفت: در کنگره پرسش مهر، حتی دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی نیز شرکت کردند که می‌تواند به آنها در تحلیل کمک کند.

وی با اشاره به اینکه تعامل بین معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء با پرسش مهر تقویت می‌شود، تصریح کرد: امسال فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیاء آنها در این فراخوان شرکت و بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از اولیاء دانش‌آموزان درگیر پرسش مهر شدند که نقش آموزش و پرورش در فرهنگسازی و حرکت‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تحقیق و پژوهش و پرسشگری با پرسش مهر انجام می‌شود، همانا که در اوایل مهر سال 1392 رئیس‌جمهور بر موضوع ترویج کتابخوانی تأکید داشتند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پرسش مهر اقدام مؤثری است تا دانش‌آموز نسبت به رخدادهای محیطی، داخلی و بین‌المللی حساس تر شوند؛ خوشحالیم که امسال شاهد حضور بیش از 3 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز، معلم، فرهنگی، دانشجو معلمان و اولیاء در فراخوان ملی پرسش مهر هستیم.