ایستادگی در برابر ظلم رمز موفقیت کشورها است

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در دیدار با رابرت والتر رئیس آمبودزمان جهانی و رئیس آمبودزمان کشور نامیدیا با اعلام این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و پهناور است و در منطقه و جهان تأثیرگذار بوده و دارای تجربیاتی ارزنده در زمینه‌های مختلف است و این آمادگی را دارد تا تجربیاتش را در اختیار کشورهای مستقل قرار دهد.

وی افزود: ما براساس قانون اساسی و اعتقاداتمان بر این باور هستیم که به هر مظلوم و کشور مظلومی که در دنیا باشد و مورد ستم قرار گیرد کمک کنیم و از کشورهای تحت ستم حمایت کنیم.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: امروز متأسفانه برخی از کشورهای دارای قدرت که البته قدرتشان ظاهری است نسبت به برخی کشورهای کوچکتر ظلم می‌کنند و این در حالی است که اگر آن کشورها در برابر این ظلم مقاومت و ایستادگی کنند قطعاً پیروز خواهند شد زیرا ما نیز در برابر ظلم ایستادگی کردیم و امروز پیروزیم.

وی تصریح کرد: کشورهای سلطه‌گر در گذشته‌ای نه‌چندان دور کشورهای آفریقایی را مورد ظلم قرار داده و منابعشان را به یغما بردند اما امروز خیلی از ان کشورها به واسطه ایستادگی‌شان توانسته‌اند از زیر بار این ظلم و ستم خارج شوند و استقلالشان روز به روز بیشتر می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: امروز یکی از ابزارهایی که نظام سلطه از آن سوء استفاده می‌کند موضوع دفاع از حقوق بشر است اما حقوق بشری که تعریفش تعریفی است که آنها می‌پذیرند و می‌خواهند ان را به کشورها تحمیل کنند.

محسنی اژه‌ای افزود: آنها بزرگترین ظلم‌ها را به بشر تحت نام حقوق بشر انجام می‌دهند و ما معتقدیم قوه قضاییه هر کشوری می‌تواند در برابر این ظلم جهانی ایستادگی کرده و با همکاری با سایر کشورها در مقابل این ظلم بایستند.

محسنی اژه‌ای خطاب به رابرت والتر گفت: برخلاف اعتقاد شما که می‌گویید کار بازرسی ساده است و فقط به توصیه می‌پردازد، ما معتقدیم کار بازرسی کاری سخت است زیرا در کشور ما بسیاری از پرونده‌های قضایی بر مبنای همین گزارش‌ها و بازرسی‌ها مفتوح شده و رسیدگی آن ادامه یافته است.

محسنی اژه‌ای گفت: البته من قبول دارم که کار قضات کاری سخت و همراه با استرس است اما اگر قاضی بر مدار انصاف و براساس حق قضاوت کند نباید استرس و نگرانی داشته باشد.

محسنی اژه‌ای در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: امروز نظام سلطه افرادی را به عنوان تروریست آموزش می‌دهد و با پول و ابزار آنها را مجهز می‌کند تا ایجاد ناامنی کنند اما از طرفی دیگر خودش به نام اسلام ستیزی به مسلمانان ظلم روا می‌دارد.

وی افزود: امروز بسیاری از تروریست‌هایی که در همسایگی ما در کشورهایی نظیر عراق، سوریه، افغانستان فعالیت می‌کنند از طرف آمریکایی‌ها حمایت شده و به ازای شرارت‌هایی که علیه اسلام و مسلمین انجام می‌دهند، حقوق دریافت می‌کنند.