افزوده شدن 500دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران / از بانک ها گلایه مندیم

اسماعیل دوستی نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشاره به تخصیص 22 هزار میلیارد ریال برای کاهش آلودگی کلانشهرها از سوی وزارت کشور، اظهار کرد: قطعا تهران به عنوان پایتخت و با مشکلات عظیمی که در موضوع آلودگی هوا دارد سهم بیشتری از این بودجه برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی خواهد داشت.

وی با بیان این که متاسفانه در سال های گذشته بانک ها برای باز شدن ال سی و ارایه وام برای هزینه کرد در حوزه حمل و نقل با تحریم ها مواجه بوده اند، گفت: همچنین شرکت هایی همانند ایران خودرو نیز به دلیل پایین بودن کیفیت خودروهایشان نمی توانند استانداردهای مورد نظر را برای پیوستن به ناوگان حمل و نقل کسب کنند.

نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با پیش بینی این موضوع که تا پایان سال 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت افزوده شود، عنوان کرد: تحقق این موضوع همانگونه که ذکر شد منوط به همکاری بانک ها و نیز وزارت کشور است. به نظر می رسد این دو موضوع در حال تحقق است.

وی با بیان این که درصدد از رده خارج کردن 17 هزار تاکسی فرسوده از ناوگان تاکسیرانی پایتخت هستیم، اظهار کرد: با از رده خارج کردن این تعداد، 17 هزار تاکسی جدید جایگزین خواهد شد. این موضوع نیز در حال تحقق است.

دوستی در پایان تاکید کرد: با این وجود شورای شهر و شهرداری از بانک ها در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل گله مند است.

 

 

لیلی موسوی نسب