بدهی شهرداری 70 درصد بودجه شهر است

اقبال شاکری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران پس از گزارشی معاون مالی اقتصادی شهری شهرداری درخصوص دیون شهرداری با تاکید بر اینکه ماهیت بدهی از هیچ مشکلی برخوردار نیست و در بودجه تمامی بنگاه‌های اقتصادی عمومی و خصوصی این موضوع لحاظ می‌شود اظهار داشت: نسبت بدهی به بودجه در بخش‌های خصوصی و عمومی به ترتیب 30 به 40 و 40 به 50 درصد بوده که متاسفانه این رقم 70 درصد بودجه شهرداری در سال 95 را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر تلاش برای معمول نمودن این نسبت گفت: ثبت و یا عدم ثبت اسناد باید استعلام شود.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به طلب 14 هزار میلیارد تومانی شهرداری از دولت و 3 هزار میلیاردی در حوزه عدم وصول اشاره کرد و گفت: جمع این رقم به میزان دیون شهرداری بوده که البته مطابق با بودجه سال 95 است.

شاکری میزان بدهی‌های سررسید شده شهرداری را 13 هزار میلیارد تومان ذکر کردو اظهار داشت: قطعا با وصول 17 هزار ملیارد طلب مشکل شهرداری در این زمینه قابل حل خواهد بود.

وی به تجربه کشورهای پیشرفته در اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: حدود  30درصد از پروژه کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته به شیوه BOT انجام می‌پذیرد و این در حالی است که بهره‌گیری از این رویه در مدیریت شهری با انتقاد توام است.

رئیس کمیته عمران شورا خاطرنشان کرد: لازم است در سازمان سرمایه‌گذاری و مالی و اقتصادی به این امر توجه بیشتری شود.