ابلاغ دستورالعمل ربیعی برای انتصابات جدید در وزارت کار

ملک محمد نجفی، با اشاره به دستور وزیر کار درباره نظام‌مند ساختن انتصابات در وزارت کار گفت: پیرو بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های قبلی در مورد ارتقای انضباط مالی بخشنامه جدیدی نیز صادر شده است که بر اساس آن به طور دقیق موارد زیرمورد توجه قرارگرفته است.

وی جلوگیری از استخدام‌های جدید بدون ضابطه، مدیریت موثر سفرها، ماموریت‌ها و ممنوعیت خرید و اجاره ساختمان‌های اداری جدید و هزینه کرد، به منظور تجهیز آن‌ها را از مهم‌ترین مفاد این بخشنامه عنوان کرد.  

نجفی افزود: در بخشنامه وزیر کار تاکید شده که لازم است آئین نامه سلامت هزینه‌ها، ایجاد کارگروه برای ارتقای سلامت مالی، شناسایی گلوگاه‌های گریز از قانون بر اساس منشور شفافیت و مسئولیت پذیری، با جدیت توسط مدیران عامل سازمان‌ها و صندوق‌‌ها تنظیم و اجرا شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اقدامات این وزارتخانه را در حوزه توسعه منابع انسانی و کاهش هزینه‌های غیرضروری تشریح کرد. 

نجفی با اشاره به دستورالعمل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد انتصابات، یادآورشد: براساس این دستورالعمل اصل اولیه شایسته سالاری است و در چارچوب کمیته انتصابات صلاحیت افراد را برای تصدی مسئولیت بر اساس توانمندی، مدرک تحصیلی، تعهد و سوابق اجرایی را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از طی این مراحل افراد در مسئولیت‌های مربوطه قرار می‌گیرند. 

وی یاد آورشد: درچارچوب دستور وزیر اصل استفاده از نیروهای داخلی وزارتخانه مورد توجه قراردارد و نقل و انتقال به سازمان‌ها و یا دستگاه‌های دیگر ممنوع است؛ این رویه امکان بهره‌مندی از توان نیروی داخل وزارتخانه را تسهیل کرده است.

معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاهش هزینه‌های غیرضروری را از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد و تاکید کرد: با توجه به گسترش وزارتخانه، تلاش شده است در برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی و برگزاری مناسبت‌های ملی از امکانات وزارتخانه و سازمان های تابعه استفاده شود و این اصل موجب کاهش بسیاری از هزینه‌ها شده است؛ همچنین تلاش فراوانی صورت گرفته تا از مامویت‌های داخلی و خارجی غیرضروری جلوگیری شود. 

نجفی از تدوین سند جامع نیروی انسانی در این وزارتخانه خبرداد و یاد آورشد: در چارچوب این سند، ساماندهی نیروهای قراردادی یک اولویت است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اهتمام جدی به امر آموزش نیروی انسانی را مورد تاکید قرارداد و با اشاره به این که در پرداخت‌ها نیز تلاش شده است، موضوع بهره‌وری دراولویت قرار بگیرد، افزود: در این زمینه تدابیری اتخاذ شده است تا در پرداخت‌ها اصل بهره‌وری وایجاد انگیزه لحاظ شود. 

وی تلاش برای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد را از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد و با تاکید بر اینکه در این حوزه اگر چه دولت تدبیر و امید با مشکلاتی روبه‌رو است، اما با تلاش‌های صورت گرفته حقوق‌ها به موقع پرداخت شد.

به گزارش فارس، عملکرد وزارت کار در بخش هزینه‌کرد‌ها و انتصابات بر اساس مدارک شغلی و سوابق و تجربه در حالی منتشر شده است که هیچ اشاره‌ای به انتصابات سال‌های گذشته در این وزارتخانه نشده است که آیا در تقسیم وظایف، اختیارات و پست‌های سازمانی تجدید نظر خواهد شد یا خیر؟